اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

برگزاری 450 برنامه فرهنگی و دینی در فازهای پارس جنوبی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 450 برنامه فرهنگی و دینی در فازهای پارس جنوبی خبر داد.

برگزاری 450 برنامه فرهنگی و دینی در فازهای پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی صبح امروز در نشست با فعالان نماز در کنگان اظهار داشت: گسترش فرهنگ نماز در جامعه امری بسیار مهم و ضروری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان با بیان ارزش و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: امر به معروف و نهی از منکر موجب برپایی و استحکام ارزش‌ها در جامعه می‌شود.

اهرمی ابراز داشت: امر به معروف از جایگاه مهم و کلیدی در اسلام برخوردار است به گونه‌ای که خیر و صلاح و فلاح جامعه اسلامی به این اصل حیات بخش وابسته است.

وی اضافه کرد: در واقع بر پایه این دو فریضه رشد و کمال فکری و معنوی در خانه و خانواده که اساسی‌ترین نهادهای اجتماعی هستند شکل می‌گیرد و افراد نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت و محبت پیدا می‌کنند و زمینه تحقق همه احکام الهی و ارزش‌های دینی در جامعه فراهم می‌شود.

اهرمی گفت: خیزش و قیام مصلحان در جامعه‌ اسلامی نیز بازتابی از عمل به این فریضه است و اگر مصلحان بزرگی همچون امام حسین (ع) نبودند ارزش‌های انسانی و الهی از بین رفته و اسلام قرن‌ها پیش توسط تبهکاران دفن شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه‌های سیاسی و حکومتی است که توسط امام خمینی(ره) رهبری شده و به پیروزی رسید و هم‌اکنون به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به راه خود ادامه می‌دهد.

اهرمی همچنین در بیان اهمیت و ارزش نماز گفت: نماز بانگ برپایی، تعظیم ارز‌ش‌ها و تکریم کرامت انسان است.

این مسئول اظهار داشت: نماز مهم‌ترین وسیله ارتباط انسان با آفریدگار است که هر روز چندین بار روح او را با مبدا همه نیکی‌ها و رستگاری‌ها پیوند می‌دهد، به همین دلیل است که نماز اساسی‌ترین ستون و پایه ساختمان دین محسوب می‌شود زیرا اگر این ستون برداشته شود ساختمان دین فرو می‌ریزد و از آن چیزی باقی نمی‌ماند.

اهرمی گفت: نماز سرود توحید یکتاپرستی است که چون سپر محکمی روح ما را در برابر عوامل آلوده‌کننده‌ای که در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم محافظت می‌کند.

وی تاکید کرد: نماز در واقع یک زنگ بیداری و یک هشدار در ساعات مختلف شبانه‌روز است که به انسان تذکر می‌دهد و از او می‌خواهد که به شب و روزش معنا دهد و او را از بی‌خبری طی زمان و گذشت عمر آگاه می‌سازد و به او می‌فهماند که روزی گذشت و روزی دیگر آغاز شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 450 برنامه فرهنگی و دینی در فازهای پارس جنوبی خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در سایت دو منطقه ویژه پارس با کیفیت بسیار بالایی طی سال جاری برگزار شده است.

انتهای پیام/2451/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول