اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل ارشاد کرمان

اثر عاشورایی هنرمندان رفسنجانی رونمایی شد

اثر عاشورایی مشبک هنرمندان هنرهای تجسمی با عنوان زیارت عاشورا در رفسنجان رونمایی شد.

اثر عاشورایی هنرمندان رفسنجانی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، صبح امروز اثر مشبک تولید شده توسط  18 نفر از هنرمندان رفسنجانی با موضوع زیارت عاشورا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، امام جمعه، سرپرست فرمانداری و جمعی از هنرمندان رفسنجان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه این مراسم با تسلیت فرارسیدن اربعین سالار شهیدان اظهار داشت: حضرت زینب (س) حماسه بی‌بدیل برادرش را در اسارت به ثمر رساند و انقلاب امام حسین (ع) را تکمیل کرد.

احمد سعیدی تصریح کرد: امروز تمام دنیا حتی مسلمانان کشورهای آمریکا و انگلیس روز عاشورا پرچم امام حسین (ع) را به دست می‌گیرند و این مهم حاصل ابلاغ حضرت زینب (س) است که نگذاشت کربلا در کربلا بماند.

وی افزود: کارهای هنرمندان و خلق آثاری در راستای ائمه و ترویج فرهنگ دینی در تاریخ ثبت و ضبط می‌شود و شخصیت سیدالشهدا (ع) در عالم حیات منحصر است و همه پیامبران الهی و ملائک برای آن بزرگوار اشک ریختند و قبل از آن که عاشورایی اتفاق بیفتد از کربلا عبور کردند و برای حسین (ع) گریستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بقای دین پیامبر را حماسه امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما هم هرچه دارد از عاشورا است.

سعیدی اذعان کرد: دشمنان ما با تمام قوا و توان خود می‌خواهند، چراغ عاشورا را خاموش کنند و با استفاده از تهاجماتی که از طریق ماهواره‌ها، کتاب‌ها و اینترنت و سایر تبلیغات شوم خود این فرهنگ را به ویژه از نسل جوان بگیرند.

وی افزود: امروز این گروه هنرمند نشان داد از فرهنگ کربلا و عاشورا استفاده کردند و اگر روزی سربازان دوران جنگ مرزبانان فیزیکی کشور بودند، امروز جامعه هنری مرزبانان و افسران میدان فرهنگی کشور هستند.

سعیدی با تاکید بر به کارگیری فرهنگ عاشورا و اسلام در تمام بخش‌های هنری خاطر نشان کرد: شخصیتی همچون حافظ با رویکرد دینی و ارزشی توانست کتاب خود را در کنار قرآن بگذارد.

وی گفت: هنر زمانی ماندگار می‌شود که در جبهه حق مصرف شود و بصیرتی که امروز در جامعه جهانی به وجود آمده بخشی از آن مرهون تلاش‌های جامعه فرهنگی هنری است.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول