اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

گسترش مراکز دانشگاهی در کوهبنان ضروری است

فرماندار کوهبنان بر گسترش مراکز دانشگاهی و راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهرستان تاکید کرد.

گسترش مراکز دانشگاهی در کوهبنان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کوهبنان اظهار داشت: یکی از یادگاری‌های ارزشمند حضرت امام که طی سال‌های گذشته در پیشرفت فرهنگ و ادب کشور نقش بسزایی داشته است، نهضت سواد‌آموزی است که در کنار سایر متولیان آموزشی توانسته برای مبارزه با بی‌سوادی و گسترش فرهنگ اسلامی گام‌های اساسی بردارد‌.

وی ابراز داشت: بسیاری از سواد‌آموزانی که در طی سال‌های گذشته در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده‌اند با همت و پشتکار فراوان موفق به ادامه تحصیل در مقاطع بالا‌ از جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی‌ شده‌اند و امروز در سمت‌های مختلف منشأ خیر و برکت هستند.

متقی تصریح کرد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه ویژه حضرت امام و مقام معظم رهبری در بسیاری از نقاط کشور جشن پایان بی‌سوادی برگزار شده که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان کوهبنان باشیم‌.

وی افزود: کوهبنان از سابقه درخشانی در باب فرهنگ و ادب در تاریخ برخوردار است و همین امر سبب شده به عنوان بام فرهنگی استان مطرح باشد، لذا باید تلاش شود با توجه به استعدادهای نهفته و وجود تحصیل‌کرده‌های حوزوی و دانشگاهی گام اساسی برای گسترش مراکز دانشگاهی و راه‌اندازی حوزه علمیه برادران و خواهران برداشته شود‌.

فرماندار کوهبنان گفت: باید همه در راستای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و فرهنگیان برتر مسابقات فرهنگی‌، هنری‌، علمی‌، آموزشی و ورزشی اقدام کنیم که در این راستا فرمانداری کوهبنان به بهترین شکل ممکن از برگزیدگان این مسابقات تجلیل می‌کند.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان مدرسه استثنایی تربیت کوهبنان در کنار معلولیت استعداد خاصی در زمینه ساخت صنایع دستی دارند، لذا باید با تجهیز کارگاه‌های آموزشی این مرکز نمایشگاهی برای فروش محصولات آنان در مرکز شهر ایجاد شود.

متقی بر توجه بیشتر به بهداشت در مدارس‌، همکاری در برگزاری دومین همایش فرهیختگان و دکتر روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی ایران در 17 اسفند ماه سال جاری با حضور چهره‌های برجسته حوزوی‌، دانشگاهی و بسیجی، نصب تابلوی مشاهیر و عرفا‌ و علما تاکید کرد.

وی اظهار داشت: به همت شهرداری‌، بنیاد شهید و فرماندهی ناحیه مقاومت تمثال حضرت امام‌، مقام معظم رهبری و شهدا زینت‌بخش میدان‌ها و خیابان‌های شهر شده‌ است.

متقی بیان داشت: همچنین به تازگی تابلوی عرفا و مشاهیر در بلوار ورودی شهر نصب شده و میدان سادات همراه با دروازه قرآن در ورودی کوهبنان از سمت کرمان ‌و میدان علما در ورودی کوهبنان از سمت استان یزد در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/‌80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول