اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‎وگوی فارس با برگزیده جشنواره پژوهش کودکان و نوجوانان:

کودکان را از ابتدا باید با پژوهش آشنا کنیم

برگزیده دو دوره جشنواره پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: عنصر اول در کار پژوهشی مطالعه و کتابخوانی است و کودکان را باید از ابتدای کودکی با پژوهش و طرح سوال با پژوهش آشنا کنیم.

کودکان را از ابتدا باید با پژوهش آشنا کنیم

آرزو تنگستانی ساکن بندرریگ مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری بندرریگ به مدت 8 سال با عشق و علاقه در این مرکز با کودکان و نوجوانان کار می‌کند و از ابتدای افتتاح مرکز در آن مشغول به کار بوده است.

آرزو تنگستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر ریگ موفقیتش را مستقیم و یا غیر مستقیم مدیون کانون و کار با کودکان و نوجوانان دانست.

وی گفت: دوست دارم در کاری که به دنیای کودکی و نوجوانی برمی‌گردد با دل و جان کار کنم و غیر از این هم نیست.

تنگستانی بیان داشت: با وجود مشغله کاری فراوانی که در کانون دارم در پنجمین و ششمین جشنواره پژوهش کانون شرکت و در سال 91 و پنجمین جشنواره هفته پژوهش طرح پژوهشی من با عنوان بررسی تأثیر رابطه سلامت روان با خلاقیت مربیان استان بوشهر مقام برگزیده را کسب کرد.

تنگستانی گفت: سال 92 هم در ششمین جشنواره هفته پژوهش، طرح پژوهشی من با عنوان بررسی تأثیر مطالعه و کتابخوانی در پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری بندر ریگ مقام سوم کسب کردم و در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر گزارشی از طرح پژوهشی خود در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران ارائه دادم.

تنگستانی در ادامه گفت: من در انتخاب موضوع دقت زیادی دارم و با وسواس خاصی ابتدا موضوعی بکر و تازه را انتخاب می‌کنم البته برای پیدا کردن منابع با مشکلات روبرو بودم و از کتابخانه‌های دیگر سطح استان بوشهر استفاده کردم .

مربی مسئول کانون پرورش فکری مرکز بندرریگ تصریح کرد: نخستین جرقه طرح پژوهشی در ذهن من زمانی شکل گرفت که در مقطع کارشناسی باید پایان‌نامه‌ام را ارائه می‌دادم و با وجود اینکه اکثر دانشجویان از کارهای پژوهشی کپی‌برداری می‌کردند با تمام مشکلات سعی من بر این بود که خود طرحم را ارائه و آماده کنم و در مرکز شبانه‌روزی موقوفه نمازی شیراز طرح پژوهشی خود را اجرا و رتبه عالی را کسب کردم.

برگزیده جشنواره پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: با توجه به حضور پرشور کودکان و نوجوانان در فصل تابستان در کتابخانه‌های کانون بهترین فرصت برای اجرای طرح پژوهشی تابستان بود که البته به دلیل برگزاری کلاس‌های تابستانه مرکز و فراخوان‌های رضوی با وقت کمی مواجه بودم ولی از ابتدای خرداد ماه اجرای طرح پژوهشی را آغاز کردم و اواخر شهریور ماه به اتمام رسید.

تنگستانی از احساس موفقیت خود چنین گفت: وقتی داوری ششمین جشنواره هفته پژوهش به اتمام رسید از تهران تماس گرفتند و عنوان کردند که طرحم مقام سوم را کسب کرده است، خیلی خوشحال شدم البته ناگفته نماند که آمادگی این عنوان را داشتم چراکه وقتی اجرای طرحم به اتمام رسیده بود خودم رضایت کافی از طرح داشتم و به نوعی تقریباً اطمینان زیادی داشتم که برگزیده می‌شوم حتی شاید باورش سخت باشد ولی قبل از کسب خبر تا حدودی برای حضور در جلسه تقدیر در تهران خودم را آماده کرده بودم.

تنگستانی مربی مسئول کانون پرورش فکر بندرریگ و پژوهشگر برگزیده جشنواره سراسری هفته پژوهش خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: اصلی که بین دانشمندان وجود دارد این است که باید همواره به مطالعه محتوای علمی توسط سایرین پرداخت تا بتوان در آن زمینه فعالیت کرد و در وهله اول باید به مطالعه کتاب‌ها و مقالات مکتوب در آن زمینه پرداخت پس عنصر اول در کار پژوهشی مطالعه و کتابخوانی است و کودکان را باید از ابتدای کودکی با پژوهش و طرح سوال با پژوهش آشنا کنیم.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول