اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

از مطرح شدن بدهی‎های دانشگاه آزاد گرگان تا بیراهه رفتن لوایح

یکی از لوایح مورد بررسی شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شدن موضوع تقسیط بدهی‎های عوارض نوسازی و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی گرگان بود که بیشترین وقت شورا بر این محور سپری شد.

از مطرح شدن بدهی‎های دانشگاه آزاد گرگان تا بیراهه رفتن لوایح

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان امشب با حضور اکثریت اعضا رسمیت یافت تا صحن این پارلمان محلی، فضایی برای رفع مشکلات جامعه باشد.

جرجانی: 11 میلیون از بدهی‎های 111 میلیونی دانشگاه آزاد گرگان پرداخت شده است

عضو هیئت ‎رئیسه شورای شهر گرگان با بیان اینکه عوارض نوسازی و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی گرگان 111 میلیون تومان است، گفت: تاکنون 11 میلیون تومان این بدهی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان پرداخت شده است و این دانشگاه خواستار تقسیط 100 میلیون مبلغ بدهی خود شده است.

ابراهیم جرجانی افزود: همانطور که دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به جلسات امتحان نسبت به پرداخت شهریه، دانشجویان را ملزم به پرداخت بدهی می‎کند اکنون ما نیز نمی‎توانیم از حق شهروندان بگذریم بنابراین لازم است دانشگاه مذکور نسبت به پرداخت بدهی خود مبادرت کند.

فدوی: صدور عوارض نوسازی باید به صورت ماهانه انجام شود

مهران فدوی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر گرگان که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان نیز است، ادامه داد: سیستم مالی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز برای پرداخت بدهی خود عقب‎نشینی نمی‎کند اما باید روند پرداخت عوارضات مدیریت شود.

وی افزود: موسسات غیرانتفاعی رقیب دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‎شوند و کمر دانشگاه‎ها را شکسته‎اند، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز خوش حساب است اما به دلیل بالا بودن مبلغ عوارض نوسازی خواستار تقسیط آن شده است.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه صدور عوارض نوسازی باید به صورت ماهانه انجام شود، متذکر شد: اگر عوارض نوسازی به صورت ماهانه به ادارات و ارگان‎ها ارائه شود آنها بهتر می‎توانند نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند اما ارائه عوارض سالانه  روش مناسبی نیست.

فدوی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان از طریق کمیته رفاه، وام خوبی در اختیار دانشجویان قرار می‎دهد، ابراز داشت: این وام‎های دانشجویی از منابع داخلی دانشگاه تأمین می‎شود.

کبیر: نظر کمیسیون‎ها در تمام لوایح ملاک عمل قرار بگیرد

اسدالله کبیر، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با تأکید بر اینکه باید به آرای کمیسیون‎ها احترام گذاشته شود، گفت: لایحه مذکور در کمیسیون مربوطه پیگیری شده است و طرح مجدد آن در صحن علنی نشان می‎دهد که کار در کمیسیون‎های تخصصی معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه شش کمیسیون در شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل شده است، اظهار داشت: برای اینکه به نتیجه مطلوب برسیم باید برنامه‎ریزی بهتری صورت بگیرد و نظر کمیسیون‎ها در تمام لوایح در صحن علنی شورا ملاک عمل قرار بگیرد.

سبطی: مسائل تخصصی کمیسیون‎های شورا نباید به صحن علنی کشانده شود

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان گفت: کمیسیون‎ها مکانی برای مباحث تخصصی بر روی لوایح است که حتی می‎توان از مشاوران مختلف دعوت و از نقطه نظرات آنها استفاده کرد.

سبطی با بیان اینکه خروجی کمیسیون‎های شورای چهارم باید به صورت محتوایی باشد، ابراز داشت: کمیسیون‎های شورا باید کار تخصصی عمل کنند که صحن شورا را در رای‎گیری لوایح کمک می‎کند اما این موضوع اکنون معکوس انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه مسائل تخصصی کمیسیون‎های شورا نباید به صحن علنی کشانده شود، تصریح کرد: اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند کمیسیون‎ها منفعل می‎شوند.

هزارجریبی: آرای اعضا غیر از صحن علنی شورا قابلیت اجرا ندارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه رای‎گیری لوایح در صحن به بیراهه می‎رود، بیان داشت: احساس می‎کنم در رای‎گیری لوایح به بیراهه می‎رویم.

نبی هزارجریبی با بیان اینکه آرای اعضا غیر از صحن علنی شورا قابلیت اجرا ندارد، عنوان کرد: در کمیسیون‎ها کار تخصصی صورت می‎گیرد و ممکن است در صحن شورا رای دیگری رقم بخورد بنابراین دلیلی ندارد هر آنچه در کمیسیون‎ها رای آورده در صحن علنی نیز مورد تصویب قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در پایان این جلسه علنی موافقت اعضای شورای اسلامی شهر گرگان مبنی بر پرداخت بدهی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در 10 قسط اعلام شد.

انتهای پیام/83001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول