اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حواشی شورای شهر گرگان گزارش می‌دهد

جلسات مهم‎تر از صحن علنی برای نمایندگان پارلمان محلی

برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با عدم حضور در جلسه علنی شورا و حضور در جلسات دیگر به نوعی جلسات دیگر را مهم‎تر از صحن علنی شورا دانستند.

جلسات مهم‎تر از صحن علنی برای نمایندگان پارلمان محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سی ‎و ‎هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان امشب در شرایطی کار خود را آغاز کرد که هیچ کدام از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نطق پیش از دستوری را قرائت نکردند.

این جلسه دارای حواشی بود که گزارش برخی از آنها از نظرتان می‎گذرد:

یکی از مسائلی که در بسیاری از زمان‎ها و به‎خصوص در دوره سوم شورای اسلامی شهر گرگان مورد انتقاد اعضای شورا و اهالی رسانه بود تاخیر در حضور اعضا در صحن علنی شورای شهر بود که این موضوع در دوره چهارم به نظم مناسبی رسید اما امروز باز هم بی‎نظمی در حضور اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه و تاخیر در برگزاری جلسه حاشیه‎ساز شد.

سی‎و‎هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان امروز مقرر بود در ساعت 17:30 آغاز شود اما تا آن لحظه تعداد خبرنگاران حتی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان بیشتر بود و به نوعی نظم خبرنگاران در حضور در جلسه بهتر از اعضا مورد توجه قرار داشت و در این ساعت تنها چهار عضو شورای اسلامی شهر در صحن حاضر بودند.

در ادامه با ابراز نگرانی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان و برقراری تماس‎های مکرر با اعضای مختلف پس از گذشت نیم ساعت در حالی جلسه آغاز شد که هنوز جلسه به رسمیت نرسیده بود و پس از تلاوت قرآن اسدالله کبیر عضو نهم بود که خود را به صحن رساند و به نوعی به یاری رئیس شورای اسلامی شهر گرگان شتافت تا جلسه امروز برگزار شود.

حاضران جلسه امروز در زمانی که جلسه به رسمیت رسیده بود ناصر گرزین، علی‎اصغر یوسفی، محمدرضا سبطی، علی کلاتی، مهران فدوی، زهرا نورا، صفرعلی پایین‎محلی و ابراهیم جرجانی بودند که اعلام شد غایبان جلسه در مراسم‎های دیگری حاضر هستند و حسین ربیعی نیز به دلیل مشکل شخصی که برایش پیش‎ آمده در جلسه حاضر نخواهد شد و نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در مسیر رسیدن به ساختمان شورا است.

پس از آغاز جلسه، ناصر گرزین که مدتها در خصوص حضور منظم اعضا تذکر نداده بود امشب بازهم با ناراحتی اعلام کرد که نیاز است اعضا با نظم در جلسه رسمی و علنی شورا حاضر شوید.

اما حسین ربیعی غایب ابتدایی جلسه با اینکه اعلام کرده بود که مشکل شخصی برایش رخ داده، هرچند با تاخیر اما بالاخره خود را به جلسه رساند اما سایر اعضای غایب ترجیح دادند به نظر خودشان در جلسه مهم‎تری حاضر شوند.

اما یکی از افرادی که غیبتش بیشتر مورد توجه قرار گرفت عدم حضور ابراهیم کریمی سرپرست شهرداری گرگان بود.

وی همیشه و در تمام جلسات علنی شورای شهر برای دفاع از لوایح حتی در دوران سرپرستی‎اش در جلسه علنی حاضر می‎شد اما ظاهرا تغییر سرپرستی شهرداری به مذاقش خوش نیامده و به نوعی شورای اسلامی شهر گرگان را با تحریم حضور خود روبرو کرده است.

در جلسات مختلف شورا همهمه در اعلام نظر اعضای شورا در خصوص لوایح گوناگون همیشه مورد انتقاد رئیس شورا و تذکر وی بوده که در این جلسه هم بارها این نکته از طرف رئیس شورا مورد تاکید بوده است.

حتی در بررسی یکی از لوایح امشب در جلسه در حالی که گرزین بر خاتمه بحث و مذاکره تاکید می‎کرد و اعلام کرد که نیاز نیست دیگر کسی مطلبی را بیان کند، علی کلاتی عضو با سابقه شورای اسلامی شهر گرگان که همیشه بر احترام به قانون تاکید دارد به اظهار نظر خود ادامه داد و در حالی که ناصر گرزین رئیس شورای اسلامی شهر گرگان سعی در خاموش کردن میکروفن‎ها داشت محمد ابراهیم جرجانی عضو دیگر شورا و منشی جلسه پیش‎دستی کرده و تمامی میکروفن‎ها را خاموش کرد.

اما علی کلاتی با اینکه میکروفن‎ها خاموش شد و رئیس جلسه تاکید بر پایان مذاکرات را داشت به بیان مطالب خود ادامه داد و تا پایان نکات خود را اعلام کرد.

قضاوت را به خدا واگذار می‌کنم

علی کلاتی در انتقاد به اظهارنظر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص واگذاری تبلیغات شهری گفت: همه اعضا برای منافع مردم کار می‎کنند و اگر به قدرت‎نمایی است بگویید که اقلیت شورا سکوت کنند و حق اظهارنظر ندارند و قضاوت بین خود و آقای ربیعی را به خدا واگذار می‌کنم.

حسین ربیعی عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در دفاع از نظر خود و در انتقاد از حرف کلاتی گفت: شما همیشه از نقشینه دفاع کرده‎اید، همه ما در خصوص دفاع از منافع مردم سوگند خورده‎ایم و به هیچ عنوان با هیچ کدام از اعضای شورا مسئله پنهانی نداریم.

بر اساس بیان اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص موضوع واگذاری تبلیغات شهری و شرکت نقشینه و انتقاد نسبت به عملکرد این شرکت در طول مدت قراردادش و عملکرد شهرداری در خصوص عقد قرارداد با این شرکت در جلسات متعدد شورای اسلامی شهر گرگان در یک سال اخیر را می‎توان یکی از پرحاشیه‎ترین موضوعات شهر دانست که بیشترین وقت شورای اسلامی شهر گرگان را به خودش اختصاص داده است و امروز نیز بیشترین وقت صحن درگیر این موضوع شد.

حتی در خصوص این شرکت بسیاری از اعضای شورا در جلسات مختلف جسته و گریخته گلایه‎هایی را نسبت به عملکرد پشت پرده برخی همکارانشان بیان کردند.

بازهم موضوع واگذاری تبلیغات شهری به نتیجه نرسید و موضوع به روز دوشنبه موکول شد و گرزین رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد که باید این موضوع تا دوشنبه مشخص شود.

اهدای کتاب پنجم آذر در جلسه

در ساعت 19:50 عبدالرضا چراغعلی دیگر عضوی بود که تقریبا در پایان جلسه علنی شورا حاضر شد که گفته می‎شد این تاخیر به دلیل شرکت در جلسه‎ای که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و در ظاهر مهم‎تر از صحن علنی شورای اسلامی شهر بود، صورت گرفته است.

اهدای کتاب پنجم آذر به اعضای حاضر در جلسه یکی دیگر از رخدادهای مثبت در این جلسه بود.

کیوان صالحی یکی از  طنزپردازان شهر گرگان با حضور در جلسه خواست که شهر را نجات دهند و با بیان اینکه در مدت‌های قبل صحبت‎هایی در خصوص تغییر تاریخ روز گرگان شده است، گفت: دیگر گرگانی نمانده که بخواهد روزی برای آن تعیین کرد.

وی تاکید کرد: اعضای شورا در زمان تبلیغات مسائلی را در حد رویا بیان می‌کنند اما ما رویا را نمی‌خواهیم بلکه در حد معقول به وعده‌ها عمل کنند و شهر را نجات دهند.

انتهای پیام/83004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول