اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

شناسایی 160 متخلف حوزه بهداشت در زنجان

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از مجموع بازدیدهای به عمل آمده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی 160 مورد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

شناسایی 160 متخلف حوزه بهداشت در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمال ناصحی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 4 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع بازدیدهای به عمل آمده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی 160 مورد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تعطیلی تعدادی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و افزود: 76 مرکز به دلیل عدم رعایت معیارهای بهداشتی تعطیل شده‌اند.

این مسئول درصد رعایت موارد بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را 93 درصد اعلام کرد و متذکر شد: 95 درصد از این مراکز از معیارهای بهسازی برخوردارند.

ناصحی بر تکرار بازدیدها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تاکید و ادامه داد: نمونه‌گیری‌ها بیانگر غیرقابل مصرف بودن 108 مورد بوده است ضمن اینکه تاریخ مصرف 5 هزار و 200 مورد از مواد غذایی بازدید شده گذشته بود.

وی به بازدیدهای انجام شده از مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: این نظارت‌ها در حوزه‌هایی مانند مواد غذایی و بهداشت محیط انجام می‌شود.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: مسئولان مهدهای کودک باید با مراجعه به مراجع ذیصلاح کارت‌های گواهی‌نامه دوره بهداشت، کارت بهداشت و رعایت موازین بهداشتی را اخذ کنند.

این مسئول به رعایت موازین بهداشتی در مهدهای کودک اشاره کرد و ابراز داشت: بازدیدهای انجام شده علاوه بر مواد غذایی در خصوص نظافت بهداشت عمومی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/73004/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول