اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نهمین شب خاطره راه سرخ

زنان همچون مردان قهرمانان دفاع مقدس بودند

امام جمعه‌ شهر محمدیه گفت: زنان همچون مردان قهرمانان دفاع مقدس بودند و در انجام امور محوطه طی دوران دفاع مقدس از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نداشتند.

زنان همچون مردان قهرمانان دفاع مقدس بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در نهمین شب خاطره راه سرخ، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی موینی امام جمعه‌ شهر محمدیه به تشریح نحوه‌ ثبت‌نام و حضور روحانیون در جبهه‌های مختلف و در قالب نیروهای رزمی و تبلیغی پرداخت.

وی که در دوران دفاع مقدس، مسئولیت کمیته اعزام مبلغ قزوین را بر عهده داشت، گفت: یکی از وظایف عمده ما در دفتر تبلیغات اسلامی قزوین اعزام روحانیون به جبهه‌‌ها بود و روحانیون همواره در دفاع مقدس همپای رزمندگان حضور داشتند که وجود نزدیک به صد شهید طلبه روحانی در استان قزوین بیانگر روشن این مطلب است.

موسوی موینی با بیان اینکه صدها روحانی و طلبه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند، ابراز داشت: کمیته اعزام مبلغ قزوین علاوه بر اعزام روحانی به یگان‌های لشگر 16 زرهی به برخی دیگر از لشکرهای سایر استان‌ها نیز مبلغ اعزام می‌کرد.

امام جمعه محمدیه با بیان خاطراتی از دوران اعزام روحانیون به جبهه‌های مختلف، به تشریح نقش ارزنده زنان در دفاع مقدس پرداخت و گفت: زنان همچون مردان، قهرمانان دفاع مقدس بودند و در انجام امور محوطه طی دوران دفاع مقدس از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نداشتند.

وی افزود: همانگونه که حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) با قرائت خطبه‌های جانسوز خود، همواره از ولایت دفاع کرده و به شهادت رسیدند، زنان ما نیز با هدیه فرزندان و عزیزانشان در راه انقلاب و اسلام، دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کردند.

موسوی موینی که خود بارها برای حضور در جمع رزمندگان در جبهه‌ها حضور داشته است به بیان خاطرات خود از جبهه‌ها پرداخت.

در ادامه مراسم نهمین شب خاطره راه سرخ حجت‌الاسلام هاشمی، پدر و برادر شهید، با قرائت اشعاری در وصف شهدا به بیان خاطرات خود در خصوص شهدا پرداخت.

همچنین در مراسم یادشده رزمنده بسیجی اسدالله میوه‌چین خاطرات خود را در خصوص حضور روحانیون در جبهه‌ها و نقش ارزشمند آنان در تشویق رزمندگان به ادامه‌ی نبرد بیان و از نقش سردار شهید امیر بدایار بهبودی در روند پیروزی‌های رزمندگان یاد کرد.

گفتنی است: شب خاطره راه سرخ که آخرین پنجشنبه هر ماه در سالن اجتماعات گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود، این هفته برنامه‌ خود را با گرامیداشت یاد و خاطره امیر لشکر اسلام، شهید بدایار بهبودی یکی از شهدای لشگر 16 زرهی قزوین برگزار کرد.

انتهای پیام/77009/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول