اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده مطرح کرد

ضرورت تبیین اندیشه‌های عاشورایی در بین جوانان

امام جمعه موقت لنده با اشاره به اندیشه‌ها و ارزش‌های عاشورا گفت: امروز آنچه بیش از گذشته باید در میان جوانان تبیین و تشریح شود اندیشه‌ها و ارزش‌های عاشورایی است.

ضرورت تبیین اندیشه‌های عاشورایی در بین جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در جلسه هماهنگی مراسم اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر در لنده با بیان اینکه با تامل در اتفاق عظیم عاشورا و سخنان گهربار و گران‌مایه امام حسین (ع) می‌توان به اهداف بلند عاشورا دست یافت، گفت: هدف امام حسین (ع) ایشان را به اوج دلدادگی در محضر دوست رسانید، آن گونه که فرمود، خدایا، راضی‌ام به رضای تو و تسلیم در مقابل امر و خواسته تو هستم.

وی افزود:‌ در روز عاشورا ظلم و ستم، سرزمین اسلام را فرا گرفته بود و اساس اسلام در معرض طوفان‌های هرزه و بنیان‌افکن قرار گرفته بود و اسلام رفته رفته به دست حکام جور، چون یزید و ابن زیاد، در حال مسخ شدن بود و در این وضعیت، هیچ واقعه‌ای جز آن اتفاق عظیم، یعنی عاشورا نمی‌توانست چهره واقعی اسلام و ظلم ستیزی آن را به نمایش بگذارد.

امام جمعه موقت لنده گفت: امام حسین (ع) با قیام قهرمانانه خویش، صورت واقعی و روح اسلام را به همه نشان داد و خون درخشان او میزان شد تا دیگران فرق اسلام واقعی و اسلامی که بازیچه جور بود را در یابند و به حقیقت اسلام راستین پی ببرند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی‌ تصریح کرد: در اربعین قیام عظیم امام حسین (ع) باید با تامل در خصوصیات قیام عظیم آن حضرت، به علل قیام و اهداف ایشان پرداخته شود و در حفظ و ادامه آن راه‌ها و اندیشه‌های درخشان بکوشیم.

وی افزود: روز اربعین روز بازگشت کاروانی کوچک از قیام عاشورا بود تا خاطرات رفته را مرور کند و یادآور خاطره‌های عاشورا باشد.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده گفت: اربعین یک نقطه آرمانی است که در عمل، حضرت زینب کبری (س) آن را محقق و عینی نمود و اربعین همه تاریخ است.

وی با بیان اینکه اگر اربعین را عاشورا بنامیم گزافه نیست، افزود: اربعین تنها جراحتی بوده که مرهمی جز اشک و آه و ضجه و گریه ندارد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: آن زمان که درخت اسلام که از ظلم و استبداد و جهل و کفر و عصیان دشمنان دین و نبوت و امامت در حال خشکیدن بود با خون ثارالهی امام حسین (ع) بار دیگر احیا شد.

امام جمعه موقت لنده گفت: امروز آنچه وظیفه ما در عرصه‌های مختلف دین است تبیین اندیشه‌های عاشورایی در میان جوانان است.

وی به برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی و روضه‌خوانی اشاره کرد و گفت: تبیین اهداف و خط مشی قیام عاشورا و اربعین حسینی در میان جوانان می‌تواند خود انقلابی فرهنگی در مقابل هجمه‌های دشمنان باشد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: برگزاری مراسم اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر خود راهی برای مبارزه با ناتو و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام بوده که در فکر جدایی جوانان از تفکر عاشورایی هستند.

وی افزود: ما در مراسم عزاداری خود باید امام‌شناسی را به جوانان خود آموزش دهیم و بدانیم تا اصول و ارزش‌های دین را نشناسیم نمی‌توانیم به مقصود خود دست یابیم.

انتهای پیام/82013/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول