اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

حرمت و شئون اربعین حسینی در شب یلدا رعایت شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امشب شب یلدا و بلندترین شب سال است و انتظار داریم شهروندان به حرمت اربعین حسینی شئون این روز را رعایت کنند.

حرمت و شئون اربعین حسینی در شب یلدا رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به واقعه عاشورا و مناسبت پیش‌روی اربعین حسینی و یاد و خاطره حقایق آن روز اظهار کرد: در این روز یاد حماسه حسینی برای همیشه جاودانه مانده و ما اکنون نیز شاهد حماسه حسینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شاهد برپایی بزرگترین راهپیمایی عظیم حسینی در تاریخ هستیم، تصریح کرد: این راهپیمایی امروز با حدود 20 میلیون نفر زائر پیاده از شهر نجف به کربلا در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این اقدام اعتراض‌آمیز در سکوت رسانه‌ای بخصوص از جانب رسانه‌های غربی انجام می‌شود، بیان کرد: این راهپیمایی در دفاع از شیعیان و مظلومان بحرین و عربستان انجام می‌شود که مظلومیت این مردم را نسبت به آل سعود به جهانیان برسانند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود ضمن اشاره به ولادت حضرت مسیح و تبریک این ایام به مسیحیان، افزود: ولادت حضرت مسیح از معجزات تاریخ و افتخاری برای ادیان الهی است و نام این حضرت 15 بار با عنوان عیسی و 13 بار با عنوان مسیح در قرآن آمده است.

امینی ضمن آروزی اینکه خداوند توفیق شناخت هر بیشتر به همه بندگان اعطا کند، گفت: امشب بلندترین شب سال است و با توجه به مصادف شدن شب یلدا با اربعین حسینی از شهروندان درخواست داریم با جود اینکه از  این شب برای دورهم جمع شدن، چله نشینی و صلح‌ ارحام  یاد می‌شود، اما در عین گرامیداشت این شب شئونات اربعین حسینی رعایت شود.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول