اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وزش بوی بهار با قدوم گل‌های گمنام در قلعه‌گنج

چند وقتی است که آسمان جنوب کرمان آبستن بهاری شده است که تشییع شهدای گمنام همزمان با اربعین حسینی سالار شهیدان ترنم بهار را نوید می‌دهد.

وزش بوی بهار با قدوم گل‌های گمنام در قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، گاهی وقت‌ها دنبال بهانه می‌گردیم تا با خدای خود خلوت کنیم، گاهی وقت‌ها هم بی‌بهانه خدا تو را دعوت می‌کند تا با او خلوت کنی و در این هنگامه من مانده‌ام که دعوت شده‌ام یا بهانه‌ای پیش آمده است.

چند وقتی است که آسمان جنوب کرمان آبستن بهاری شده است که تشییع شهدای گمنام همزمان با اربعین حسینی سالار شهیدان ترنم بهار را نوید می‌دهد.

خیابان‌های شهر نشان از ورود قدوم مبارکی دارند که این‌گونه هیاهو در آن موج می‌زند، مردم کنجکاو شده‌اند و هر کسی برای این استقبال برنامه می‌ریزد.

یادم می‌آید زمان جنگ کودکی 10 ساله بودم که پیکر شهدای جبهه‌های جنگ را می‌آوردند و مردم شعار می‌دادند که این گل پر پر از کجا آمده، از سفر کربلا آمده.

آنان بعد از دفاع جانانه روحشان به زیارت کربلا می‌رفت و اینها بعد از شهادت سال‌ها است که میهمان کربلا هستند و حالا که برمی‌گردند، فضای شهرمان را نینوایی کرده‌اند، گویی کاروان کربلا قصد عبور از دیارمان را دارد.

کاروان اسرای کربلا در راه است و اربعین حسینی در طول زمان غمبارترین روز تاریخ است، گمنامی شهید نه به دلیل این است که جز چند تکه استخوان نشانی ندارند، بلکه یادآور آن است که درخت تنومند انقلاب را همین خون‌ها آبیاری کرده‌اند و آمده‌اند تا یادمان بیاورند زیر چه سایه‌ای آرامش یافته‌ایم.

سربازانی که با تمام وجود و خالصانه با ندای خمینی بت‌شکن از گوشه و کنار این سرزمین به جبهه خوزستان رفتند و با جا گذاشتن جسم خود مرز وطن را نگه داشتند، حالا روح بلندشان دوباره پر‌رنگ‌تر در این آسمان خدایی پرواز می‌کند.

اعتقادات پاکی که رفتند تا ایمان و دین ما ملعبه استکبار نگردد و حجاب و عفاف ما سرگردان مد و تزویر نشود و حالا می‌آیند تا پاسخگوی خون مطهرشان باشیم و با کدامین خلوص می‌توانیم، پاسخ دهیم که راهشان را ادامه داده‌ایم یا نه ...

چگونه باید پاسخگو باشیم به شهیدی که وقت رفتن وصیت می‌کرد مادرم و خواهرم حجاب تو محکم‌ترین سنگر است، آن را حفظ کن، همسایه ما وقت اعزام به بچه‌های محله می‌گفت، ما می‌رویم مسجد و حسینیه را خالی نگذارید و حالا او رفت شهید شد و ما...

استقبال مردم روستاهای قلعه‌گنج از شهدا

امام جمعه قلعه‌گنج گفت: با حضور پرشکوه مردم در اربعین حسینی این روز در تاریخ قلعه‌گنج ماندگار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد نجنو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان داشت: مراسم استقبال از شهدای گمنام از مسیر کهنوج تا قلعه‌گنج در دو نقطه برگزار می‌شود تا مردم روستاهای دورافتاده نیز از فیوضات این شهدا بهره ببرند.

وی تصریح کرد: بعد از نماز مغرب و عشاء روز یکشنبه  نیز در ورودی شهر قلعه‌گنج مردم خداجوی این شهرستان به استقبال این پیکرهای مطهر می‌آیند و آنها را تا بیت‌الرقیه شهر همراهی می‌کنند.

ایوب فلاحی فرماندار قلعه‌گنج نیز گفت: وظیفه خطیری بر دوش مردم این شهرستان گذاشته شده است، فرصت مناسبی برای زنده کردن یاد و خاطره شهدا و فرصتی است تا بیعت مجدد با شهدا ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: مسیر تشییع پیکر شهدای مطهر از مقابل سپاه، خیابان معلم، بلوار ولیعصر، بلوار علوی، مجموعه اداری و پارک شهدا است.

--------------------------

گزارش از علی اکبرزاده

--------------------------

انتهای پیام/80004/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول