اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور عمرانی و معدنی فرمانداری دشتی خبر داد

فعالیت 52 معدن در شهرستان دشتی

کارشناس امور عمرانی و معدنی فرمانداری دشتی گفت: از حدود 200 معدن فعال استان بوشهر 52 معدن در سطح شهرستان دیر به فعالیت مشغول هستند.

فعالیت 52 معدن در شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، هادی اخلاقی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی فعالان صنایع و معادن شهرستان دشتی اظهار داشت: استان بوشهر و به تبع آن شهرستان دشتی به دلیل ماهیت ساختمانی و فقدان فعالیت ماگمایی، سازنده‌های زمین‌شناسی از نوع سنگ‌های رسوبی و بیشتر آهکی و مارنی هستند لذا تمام معادن شناسایی شده از نوع رسوبی آهکی، گچی، مارنی و نمکی‌اند و معادن فلزی و غیرآهنی در آن وجود ندارد.

وی گفت: شهرستان دشتی به دلیل موقعیت خاص خود یکی از قطب‌های معدنی استان به شمار می‌رود به طوری که از حدود 200 معدن فعال استان 52 معدن در سطح شهرستان دشتی به فعالیت مشغول هستند.

این مسئول افزود: ذخیره قطعی معادن شهرستان دشتی 527 هزار و 474 و 35 تن است در حالی که استخراج اسمی این معادن معادل 3 میلیون و 10 هزار و 400 تن است.

کارشناس امور عمرانی و معدنی فرمانداری دشتی ادامه داد: تولید این معادن در شش ماه اول سال 1392 حدود 512 هزار و 500 تن بوده است.

اخلاقی بیان داشت: مطابق اعلام اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان فوم پلی‌اتیلن، پودر سدر، کشت و صنعت آلوئه‌ورا، کشت و صنعت سویا، سیب‌زمینی، آفتاب‌گردان، ذرت و گوجه‌فرنگی، نان صنعتی، HCL، گاز کلر، گاز هیدروژن، دانه‌‌بندی سنگ گچ، آهک، کربنات کلسیم، عرقیات گیاهی و سبزی‌جات خشک از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان دشتی به شمار می‌رود.

این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس تاکنون 85 مجوز معدن در شهرستان دشتی با سرمایه بیش از 15 میلیارد ریال صادر شده است.

وی گفت: اگر چه در بخش معادن شهرستان برای 1641 نفر شغل ایجاد شده، اما با توجه به اینکه شهرستان دشتی حدود 7.5 درصد جمعیت و 21.6 درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده؛ متاسفانه فقط 4.71 درصد اشتغالزایی و تنها 49 درصد سرمایه‌گذاری بخش معادن استان مربوط به شهرستان دشتی است.

اخلاقی ادامه داد: این در حالی است بیش از 40 درصد ذخایر معدنی استان بوشهر در شهرستان دشتی است که نشان می‌دهد آنچنان که باید سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در این شهرستان صورت نگرفته است.

کارشناس  امور عمرانی و معدنی فرمانداری دشتی در خصوص تعداد واحدهای صنعتی اذعان داشت: در حال حاضر تعداد 51 واحد صنعتی در شهرستان دشتی وجود دارد که از میان 47 واحد فعال و چهار واحد نیز غیرفعال است.

این مسئول در پایان متذکر شد: هفت واحد صنایع غذایی در شهرستان دشتی وجود دارد که همه آنها فعال هستند و 175 نفر در این واحدها اشتغال دارند.

انتهای پیام/66001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول