اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال زنجان خبر داد

صدور کارت هوشمند ملی از بهمن ماه امسال در زنجان

مدیرکل ثبت‌احوال زنجان از صدور کارت هوشمند ملی از بهمن ماه امسال در این استان خبر داد.

صدور کارت هوشمند ملی از بهمن ماه امسال در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید موسی متوسلین ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در زنجان با اشاره به تاریخچه تاسیس سازمان ثبت‌احوال اظهار داشت: سوم دی ماه به عنوان روز ثبت‌احوال نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال از سوم تا نهم دی ماه به عنوان هفته ثبت‌احوال نامگذاری شده، اضافه کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با این هفته در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به برخی از وظایف محوله به ثبت‌احوال استان زنجان گفت: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه امروزی ثبت‌احوال نقش کلیدی در ایجاد دولت الکترونیک دارد، عنوان کرد: یکی از اقدامات این سازمان در بحث اقدامات الکترونیکی، آرشیو الکترونیکی اسناد است.

متوسلین با اشاره به برخی از مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد بیان داشت: این امر موجب می‌شود، خدمات با سرعت بیشتری ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور کارت ملی هوشمند در استان اشاره داشت و تصریح کرد: این اقدام از بهمن ماه امسال در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی با همکاری اداره پست صورت می‌گیرد، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درخواست کارت ملی هوشمند از افراد اخذ می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود آماری از وقایع حیاتی ثبت شده در استان طی هشت ماهه گذشته ارائه داد و اضافه کرد: در هشت ماهه امسال تعداد 13 هزار و 603 واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 13 هزار و 168 واقعه بود، 3.28 درصد افزایش داشته است.

متوسلین با بیان اینکه از آمارهای ارائه شده 6 هزار و 904 مورد متولدین پسر و 6 هزار و 699  مورد مربوط به متولدین دختر است، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد بیش از 50 درصد ولادت‌ها مربوط به نوزادان پسر و 49 درصد ولادت‌ها مربوط به دختران است.

وی همچنین به تعداد وقایع فوت ثبت شده در استان اشاره کرد و اذعان داشت: در هشت ماهه امسال تعداد 3 هزار و 408 واقعه وفات در این استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان اذعان داشت: از وقایع ثبت شده یک‌هزار و 899 واقعه به جنس مردان و یک‌هزار و 509 واقعه به جنس زنان مربوط است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول