اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه:

جمعیت کرمانشاه رو به پیر شدن می‌رود

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال آینده کارت‌های ملی هوشمند در کرمانشاه صادر می‌شود، گفت: رشد جمعیت در استان کرمانشاه براساس آمار نزدیک به یک درصد است و جمعیت به‌سوی پیر شدن پیش می‌رود.

جمعیت کرمانشاه رو به پیر شدن می‌رود

احد جودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: رشد جمعیت در استان کرمانشاه براساس آمار نزدیک به یک درصد است و جمعیت به‌سوی پیر شدن پیش می‌رود.

جودی با بیان اینکه میزان طلاق در کرمانشاه وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: میزان رشد ازدواج در کرمانشاه رو به کاهش و حدود یک درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیشترین میزان نام‌گذاری فرزندان در استان کرمانشاه را از اسامی ائمه اطهار (ع) و اسامی مذهبی عنوان کرد.

به گفته این مسئول، طرح تعویض شناسنامه‌های دستی به مکانیزه از سال 88 در کرمانشاه همچون سایر استان‌ها آغاز شده و در حال انجام است.

وی از صدور کارت‌های ملی هوشمند در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: صدور کارت‌های ملی هوشمند به‌‌ صورت آزمایشی در استان اجرا شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه تاکید کرد: سازمان ثبت احوال کشور در اقدامی بسیار ارزشمند به‌‌ منظور تسهیل خدمات خود و کاهش مراجعه حضوری متقاضیان، سامانه اینترنتی ثبت و تغییر نشانی و کد پستی را راه‌اندازی کرده است.

جودی خاطرنشان کرد: هر یک از هموطنان مطابق قانون با تغییر محل سکونت باید تغییر نشانی خود را در اسرع وقت به اداره ثبت احوال اطلاع بدهند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، با ثبت تغییر نشانی به ‌صورت الکترونیکی و با وارد کردن کد پستی جدید اطلاعات آن‌ها در پایگاه سازمان ثبت می‌شود.

این مسئول بیان داشت: برنامه‌ریزی برای صدور کارت ملی هوشمند از سال آینده در کرمانشاه انجام شده و تفاهم‌نامه‌ای با اداره پست در این زمینه امضا کرده‌ایم.

جودی با بیان اینکه در حال حاضر یک ایستگاه مشغول به فعالیت است، افزود: دو ایستگاه نیز در حال انجام است و 6 دفتر پیشخوان و 6 دفتر آی.سی.تی روستایی نیز برای فعالیت در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی متذکر شد: این دفاتر با ایستگاه‌های صدور کارت ملی در ثبت احوال روند ارائه خدمات به شهروندان را سرعت می‌بخشند.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول