اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان تأکید کرد

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر ترویج مفاهیم فرهنگ قرآنی تأکید کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا غلامی‌خجسته پیش از ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اظهار کرد: شورا و شهرداری همدان برای مشارکت فعالیت‌های قرآنی تفاهم‌نامه‌ای را با مؤسسه دارالقرآن همدان منعقد می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای انجام هرگونه فعالیت قرآنی باید با این کتاب حیاتبخش مأنوس شد، افزود: لازم است با همکاری شورا و شهرداری با مؤسسات قرآنی فعالیت‌های بزرگ و چشم‌گیری صورت پذیرد و در این راستا باید کانون‌ها و مؤسسات قرآنی شهر شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به احداث فرهنگسراهای تخصصی قرآنی توسط شورا و شهرداری همدان بیان داشت: فرهنگسرای تخصصی رضوان واقع در شهرک ولی‌عصر(عج) از جمله مکان‌هایی است که ساختمان آن خریداری شده و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه برای خرید، تعمیر و تجهیز فرهنگسرای رضوان تاکنون حدود 4 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: در صورت تصویب در شورا این فرهنگسرا بهترین مکان برای فعالیت قرآنی به صورت تخصصی خواهد بود.

غلامی‌خجسته اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان آمادگی مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی را با مؤسسات قرآنی از جمله دارالقرآن همدان را دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: لازم است در کنار آموزش روخوانی قرآن به آموزش مفاهیم، ترجمه و تفسیر این کتاب آسمانی نیز پرداخته شود.

محمد تبریزی با اشاره به ناتو و تهاجم فرهنگی، افزود: کودکان، نونهالان و نوجوانان از مهمترین اقشار جامعه در آموزش قرآنی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در کاهش معضلات اجتماعی بسیار مؤثر است، اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی را باید مدیریت و جهت‌دهی کرده تا از معضلات اجتماعی کاسته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجید موسوی با اشاره به اینکه با برنامه زمان‌بندی مناسب مباحث فرهنگی را باید مورد توجه قرار داد، افزود: توجه به فرهنگ قرآنی از رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر همدان است.

حجت‌الاسلام موسوی فعالیت‌های دارالقرآن استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ضروری است از ظرفیت هنر انیمیشن استان در رشد فرهنگ قرآنی بهره گرفته شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول