اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرهنگسرای کتاب انجام می‌شود

اجرای تئاتر خیابانی همه روزه در فرهنگسرای کتاب

همزمان با برپایی فرهنگسرای کتاب در ایستگاه متروی شهرری، نمایش قهرمان درمانده با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی توسط فرهنگسرای ولاء اجرا می‌شود.

اجرای تئاتر خیابانی همه روزه در فرهنگسرای کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسین ربیعی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری تئاتر خیابانی در فرهنگسرای کتاب شهرری خبر داد و گفت: این نمایش‌ در طول هفته برگزاری فرهنگسرا کتاب در شهرری از سوم تا هفتم آذر ماه سال‌جاری در محل برگزاری فرهنگسرای کتاب برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول هنری منطقه 20 تصریح کرد: این نمایش در دو نوبت صبح و عصر برای مخاطبان و بازدیدکنندگان فرهنگسرای کتاب اجرا می‌شود.

ربیعی با اشاره داستان تئاتر خیابانی بیان کرد: در این داستان نویسنده‌ای پشت میز تحریر خود و در کنار وسایل نگارشش مشغول نوشتن داستان خویش است. او در ابتدا به سرعت سطرها را می‌نویسد و قدری از داستان را برای خود زمزمه می‌کند.

کارشناس مسئول هنری منطقه 20 با اشاره به موضوع داستان افزود: در حالی که نویسنده تمام حواسش به نوشتن است و صدای زمزمه او کم‌کم مردم را به سمتش جلب می‌کند، شخصی از بین جمعیت نزدیک می‌شود و زمزمه‌های نویسنده را به‌طور پانتومیم اجرا می‌کند؛ از حرکات او مشخص است که قهرمان داستان نویسنده است.

ربیعی در ادامه بیان کرد: در ادامه این نمایش و قسمت پایانی شخصی که به‌صورت پانتومیم نقش بازی می‌کند مردم را به سمت تخته وایت‌بردی که در کنار غرفه تعبیه شده هدایت می‌کند و با یک بازی مشارکتی مردم پایان مورد نظر خود را نوشته و پس از تایید نویسنده قهرمان آن پایان را به طور پانتومیم اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: طراحی کار به شکلی است که با نمایشی کردن یک داستان معمولی به مخاطب بیم و امید خواندن یک کتاب خوب یا بد را می‌دهد و آن‌ها را درگیر مسئله داستان می‌کند تا مخاطب هم به‌صورت مشارکتی در انتهای داستان وارد کار شده و خود در داستانی که برای او گفته شده سهیم باشد.

کارشناس مسئول هنری منطقه 20 بیان کرد: برای این نمایش دو بازیگر و وسایل صحنه متناسب با کار در نظر گرفته شده است.

این گزارش حاکی است، علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند از تاریخ سوم تا هفتم آذر ماه به فرهنگسرای کتاب واقع در ایستگاه متروی شهرری مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول