اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شادگان:

تکمیل فرهنگسرای شادگان نیازمند اعتبار 5 میلیارد ریالی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان گفت: پروژه فرهنگسرای این شهرستان برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند تامین اعتبار 5 میلیارد ریالی است.

تکمیل فرهنگسرای شادگان نیازمند اعتبار 5 میلیارد ریالی است

سعید جنامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان اظهار کرد: وجود حافظان و قاریان برجسته قرآن، زبانزد خاص و عام بودن شعر عربی، رواج موسیقی محلی سنتی، وجود هیئت‌های خودجوش مذهبی و گروه‌های تئاتر مستعد از مهمترین نقاط قوت شهرستان شادگان در عرصه فرهنگی است.

وی به روند به رو به رشد حافظان و قاریان قرآن در شادگان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این نقطه قوت مهم، شهرستان شادگان در عرصه شعر عربی مقام اول استان را داراست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان، افزایش تعداد کانون‌های هنری، فعال‌سازی انجمن‌های خوشنویسی، داستان نویسی، فیلم و عکس، اجرای پنج نمایشنامه و سه جنگ شادی را از مهمترین اقدامات این اداره طی چند ماه گذشته در شهرستان اعلام کرد.

وی با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی و نبود مکان مشخص برای فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری، وجود یک فرهنگسرا را از مهمترین نیازهای شادگان در عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: طبق اساسنامه‌های فرهنگی وزارت ارشاد باید برای تعداد هر 10 هزار نفر در منطقه یک فرهنگسرا ساخته شود.

جنامی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ساخت فرهنگسرای شادگان عنوان کرد: این فرهنگسرا از سه سال پیش در زمینی با مساحتی بالغ بر یک‌هزار و 500 متر مربع در 2 طبقه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث و هم اکنون با 85 درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تامین اعتبار است.

وی با پیش‌بینی نیاز به 5 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای شادگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین این اعتبار شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی در سال جاری باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان همچنین از پیشنهاد نامگذاری این فرهنگسرا به نام «ملا فاضل سکرانی» شاعر برجسته شادگانی خبر داد و افزود: این موضوع نظر خاص این اداره است و باید به تصویب کمیته نامگذاری معابر و امکان شهرستان برسد.

وی در پایان با هشدار جدی به همه نهادها و سازمان‌های دولتی در شهرستان اظهار کرد: اجرای هرگونه نمایشنامه، کنسرت‌های موسیقی، نصب بنر فرهنگی و استفاده از هنرمندان شادگانی بدون اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانپذیر نیست و در صورت مشاهده با افراد متخلف طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول