اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‌های آستان فرزند علی(ع) در روز اربعین اعلام شد

تجمع هیئات مذهبی و تعزیه‌خوانی در آستان هلال بن علی(ع)

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) سخنرانی مذهبی، تعزیه‌خوانی، تجمع هیئات مذهبی و زیارت اربعین را از جمله برنامه‌های شاخص این آستان در ایام اربعین حسینی ذکر کرد.

تجمع هیئات مذهبی و تعزیه‌خوانی در آستان هلال بن علی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، یدالله افروز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شب اربعین حسینی ویژه برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نسب مسئول حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان آیت‌الله عاملی برگزار می‌شود.

وی قرائت زیارت اربعین امام حسین(ع) را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد و افزود: این مراسم ساعت 14 عصر روز اربعین با مرثیه‌خوانی و مناجات‌خوانی مهدی اخباری در شبستان این آستان برپا می‌شود.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس هلال بن علی(ع) تصریح کرد: همچنین آیین سوگواری اربعین حسینی با اجتماع بزرگ عزاداران حسینی از میدان امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و با سوگواری در حرم هلال بن علی(ع) ادامه می‌یابد.

افروز اضافه کرد: این آیین به صورت زنده از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران برای هموطنان پخش می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عصر روز اربعین حسینی، آیین سنتی تعزیه‌خوانی دستگاه جابر با حضور تعزیه‌خوانان کشوری در حرم مطهر برگزار می‌شود.

این مسئول، تهیه و انتشار ویژه‌نامه اربعین حسینی، کلیپ‌های متنوع در خصوص اربعین امام حسین(ع) را از دیگر برنامه‌های آستان مقدس در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان جهت دریافت این کلیپ‌ها می‌توانند به تارنمای اینترنتی هلال به نشانی www.helal.ir مراجعه کنند.

وی متذکر شد: اطعام زائران و نیازمندان با غذای تبرکی حضرت از دیگر برنامه‌های آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) ویژه این ایام است

انتهای پیام/2406/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول