اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

ویژگی‌ فکر و عمل سیدالشهدا بصیرت و بینش بود

امام جمعه ابهر با بیان اینکه هر جهادی که برای خدا بوده ماندگار شده و هر جهادی که برای غنیمت و دنیا بوده از بین رفته است، گفت: از ویژگی‌های فکر و عملی سیدالشهدا بصیرت و بینش بود.

ویژگی‌ فکر و عمل سیدالشهدا بصیرت و بینش بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره کرده و اظهار داشت: آنچه که موجب شد یاد کربلا و نام امام حسین (ع) برای همیشه زنده بماند روح خدایی و چهره خدایی و عمل خالص امام حسین (ع) بود. چراکه در هیچ یک از حرکت‌های امام حسین (ع) و یاران با وفایش جز اخلاص و خدایی بودن چیز دیگری نمی‌توان یافت.

وی با بیان اینکه هر جهادی که برای خدا بوده ماندگار شده است و هر جهادی که برای غنیمت و دنیا بوده از بین رفته است، ادامه داد: از ویژگی‌های فکر و عملی سیدالشهدا بصیرت و بینش بود.

امام جمعه ابهر در ادامه با بیان اینکه در فرهنگ دینی و متون معارف از کسانی با عنوان «اهل البصائر» یاد می‌شود که صاحبان روشن بینی و بیدار دلی و شناخت عمیق نسبت به حق و باطل، امام و حجت الهی، راه و برنامه، دوست و دشمن باشند، تصریح کرد: مومنان با تقوای الهی و تفکر و عبرت و عدم وابستگی به دنیا صاحب بصیرت می‌شوند.

رحیمی زمان‌شناسی و فرصت‌سوزی نکردن را یکی از ویژگی‌های اهل بصیرت و یاران امام حسین (ع) دانست و افزود: یاران اهل بصیرت اولاً زمان‌شناس هستند و امام زمان خود را تنها نمی‌گذارند و ثانیاً سلوک اخلاقی آنها با انزوا و گوشه‌نشینی نیست، بلکه با مردم هستند و دل به دلداده و دلبر واقعی داده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در زمان حضرت علی (ع) شمر یکی از افراد به ظاهر مقدس بود و در جنگ صفین از افسران زبده حضرت بوده و جانباز جنگ صفین بود، گفت: نوشته‌اند شمر چندین بار با پای پیاده به سفر حج رفته بود ولی کار همین خبیث به خاطر دنیادوستی و ریاست‌طلبی به جایی رسید. که روی سینه امام حسین (ع) نشسته و سر مبارک امام را از تنش جدا کرد.

وی در ادامه به روز ثبت‌احوال اشاره کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم، شناسنامه واقعی خود را گم نکنیم و به لطف الهی کار را به جایی برسانیم که در شناسنامه واقعی ما در روز قیامت به اسم عبدالله و به نام فرزند رسول‌الله (ص) و اهل بیت (ع) شناخته شویم.

خطیب جمعه ابهر در ادامه به همه مردم و مسئولان توصیه کرد که قدر خود و انقلاب خود را بدانیم و به ندای هل من ناصر رهبر انقلاب لبیک بگوییم، تا مشکل دینی و دنیوی جامعه حل شود.

انتهای پیام/2308/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول