اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

بیش از 17 هزار دانش‌آموز زیر پوشش طرح مرجع‌شناسی در قزوین

مدیر کل‌آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال 17 هزار و 340 دانش‌آموز زیر پوشش طرح تقلید و مرجع‌شناسی در این استان قرار گرفتند.

بیش از 17 هزار دانش‌آموز زیر پوشش طرح مرجع‌شناسی در قزوین

قاسمی امروز در حاشیه مراسم نماز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه طرح تقلید و مرجع‌شناسی یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: این طرح در مدارس این استان چندین سال متوالی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه امسال 17 هزار و 340 دانش‌آموز زیر پوشش طرح تقلید و مرجع‌شناسی در استان قزوین قرار گرفتند، افزود: از این آمار بیش از هشت هزار دانش‌آموز دختر در پایه تحصیلی سوم ابتدایی و بیش از هشت هزار و 500 دانش‌آموز پسر در پایه دوم متوسطه دوره اول هستند.

مدیر‌کل‌ آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته برای اجرای طرح تقلید و مرجع‌شناسی کتاب‌هایی با عنوان در مسیر شکوفایی بین دانش‌آموزان دختر پایه سوم و پسر سوم راهنمایی توزیع شده است، یادآور شد: در اتمام این طرح با برگزاری آزمون از پنج درصد دانش‌آموزان شرکت‌کننده با اهدای جوایزی تقدیر می‌شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال این آزمون برگزار نشده و فرم انتخاب مرجع تقلید از شهریور ماه بین دانش‌آموزان دختر در پایه تحصیلی سوم ابتدایی و پسر در پایه دوم متوسطه دوره اول توزیع شده است.

قاسمی اظهار داشت: در این مدت سه ماه معلمان و مربیان پرورشی دینی و قرآن و همچنین با دعوت از اساتید دینی در مدارس آموزش‌های لازم در اجرای طرح یاد شده به این دانش‌آموزان ارائه شده است.

مدیر کل‌ آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: مقرر شده بود تا در این مدت سه ماه، چهار جلسه آموزشی در راستای طرح تقلید و مرجع‌شناسی برای دانش‌آموزان یاد شده برگزار شود تا امروز این طرح با حضور آنان در نماز جمعه‌های سراسر استان قزوین به پایان برسد.

مدیر کل‌ آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه طرح یاد شده از اول مهر ماه در مدارس استان قزوین برگزار شده است، ابراز داشت: این طرح امروز در نماز جمعه‌های سراسر این استان به اتمام می‌رسد.

این مسئول ابراز داشت: در دین مبین اسلام دختران در سن 9 سالگی و پسران در سن 15 سالگی به سن تکلیف می‌رسند و آنان در این سن موظفند مرجع تقلید خود را انتخاب کنند؛ به همین دلیل این طرح با تحقق این هدف در مدارس برگزار می‌شود تا آنان با موفقیت مرجع خود را انتخاب کنند.

گفتنی است، امروز مدیرکل‌ آموزش و پرورش استان قزوین و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها در نماز جمعه قبل از ایراد خطبه‌های ائمه جماعات پیرامون طرح تقلید و مرجع‌شناسی سخنرانی کردند.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول