اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران:

صداقت ایران و عهدشکنی دولت آمریکا برای جهانیان مشخص شد

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به اقدامات اخیر دولت آمریکا تاکید کردند: اقدامات اخیر دولت آمریکا، صداقت جمهوری اسلامی و عهدشکنی دولت آمریکا را برای تمام مردم جهان مشخص کرد.

صداقت ایران و عهدشکنی دولت آمریکا برای جهانیان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی ظهر امروز در خطبه‏‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته جوادآباد که با حضور پرشور مردم مؤمن و ولایی این بخش برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم (ص) در ارتباط با عدد 40، اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند «اگر مردی حساسیت و غیرت دینی از خود نشان ندهد خداوند پرنده سفیدی را مامور می‌کند و چهل صبح بر در خانه‌اش پرهایش را بگسترد و هنگام ورود و خروج به آن مرد بگوید اصلاح کن، غیرت داشته باش اگر اصلاح نشد بالش را بر چشم‌هایش می‌کشد که بعد از آن، آن مرد وارونه می‌بیند یعنی خوب‌ها را بد و بدی‌ها را خوب و بوی بهشت به مشامش نمی‌رسد.»

امام جمعه جوادآباد با اشاره به شنبه 30 آذر و شب یلدا و آغاز فصل زمستان گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) فرمودند «الشِّتَاءُ رَبِیعُ الْمُؤْمِنِ قَصُرَ نَهَارُهُ فَصَامَهُ، وَطَالَ لَیْلُهُ فَصَامَهُ؛‌ زمستان فصل خوبی است برای مومن زیرا روزهای کوتاهش را روزه می‌گیرد و شب‌های طولانی‌اش را برای نماز بر می‌خیزد.» (ارشاد القلوب الی صواب، جلد1، صفحه91)

وی ادامه داد: در روایت دیگری معصوم (ع) می‌فرماید: «اذا کان الشتاء نادی منادیا یا اهل القرآن قد طال الیل لصلاتکم و قصر النهار لصیامکم؛ یعنی هرگاه زمستان فرا رسد منادی از طرف آسمان ندا می‌کند ای اهل قرآن شب‌ها طولانی شد نماز بگذارید و روزها کوتاه شد روزه بگیرید» و بعد در ادامه می‌فرماید اگر توانایی نماز شب را ندارید و نمی‌توانید انفاق کنید پس ذکر بگویید و فرمود منظورم از ذکر «سبحان الله» و یا «الحمدلله» نیست بلکه در هنگام ارتکاب حرام از خدا یاد کنید و گناه نکنید.

کلیسا باید با مستکبرانِ ظالمِ مدعیِ مسیحیت مبارزه کند

امام جمعه جوادآباد با اشاره به ولادت حضرت عیسی (ع) گفت: عید سعید میلاد مسیح و پیامبر عظیم‌الشانی که برای طرفداری مظلومان و برقراری عدل و رحمت مبعوث و با گفتار آسمانی و کردار ملکوتی خود ظالمان و ستمکاران را محکوم و مظلومان و مستضعفان را پشتیبانی فرمود، بر ملت‌های مستضعف جهان و ملت مسیح  و مسیحیان هم میهن تبریک می‌گوییم.

حسینی در توصیه به مسیحیان، مقام مسیح و گردانندگان کلیساها عنوان کرد: به فرموده امام خمینی (ره) نصف مفاسدی که در دنیا هست از پیروان ادعایی حضرت عیسی هستند کسانی که با حضرت عیسی (ع) مخالفت دارند و با خدای عیسی هم مخالفت دارند اما برای سود و بهره بردن دنیایی خود را به او می‌چسبانند.

ویی ادامه داد: این‌ها قدرت‌های شیطانی هستند که ظلم می‌کنند بنابراین کلیسا باید با مستکبرانِ ظالمِ مدعیِ مسیحیت مبارزه کند. نه اینکه خود را در خدمت ابرقدرت‌ها قرار بدهند.

شهادت‌طلبی ویژگی‌ شاخصی پاسداران است که در کنار نیرو، تجهیزات و آموزش سپاهیان می‌درخشد

امام جمعه جوادآباد با اشاره به پنجم دی ماه سالگرد تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، عنوان کرد: در زمان جنگ تحمیلی با توجه به مشکلات موجود منافقین نیز هواپیما ربایی را آغاز کردند که این از نظر حیثیتی و اقتدار مناسب کشور ما نبود بنابراین امام خمینی(ره) فرمان حضور سپاه در فرودگاه‌ها را صادر کردند که با تمام نیرو وارد شدند و جای بسی افتخار است که تا به امروز یک مورد هم هواپیما ربائی موفق در کشور نداشته‌ایم و این مهم به‌واسطه این است که در کنار نیرو و آموزش و تجهیزات، شهادت طلبی سپاهیان می درخشد. بنابراین از زحمات همه این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه شهادت سه تن از کارکنان مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران قرارگاه قدس در منطقه سراوان که در راستای اجرا پروژه انسداد مرزها فعالیت می‌کردند، را تسلیت گفت.

اثبات صداقت ایران و عهدشکنی آمریکا برای جهانیان/فرمایشات رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای همگان روشن شد

امام جمعه جوادآباد با تاکید بر اینکه اقدامات اخیر دولت آمریکا، صداقت جمهوری اسلامی و عهد شکنی دولت آمریکا را برای تمام مردم جهان مشخص کرد، اظهار داشت: ورازت خزانه داری آمریکا 21 آذر ماه جاری نام 19 فرد و شرکت از جمله چند شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران افزود و این عهد شکنی دولت آمریکا تازگی ندارد و کاملاً فرمایش مقام معظم رهبری را برای همگان روشن می‌سازد که غرب به‌ویژه آمریکا قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: غرب و آمریکایی‌ها دنبال حل مسأله هسته‌ای نیستند بلکه آنها دنبال تسلط بر کشورها به‌ویژه ایران هستند و اگر هم از مسأله هسته‌ای به هر نحوی بگذریم سناریوی جدیدی شروع خواهند کرد.

پیروزی ایران سرمنشاء اقتدار درونی نظام است/اقتدار درون‌زای ایران غرب را وادار به تمکین کرد

امام جمعه خیرآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی ضمن تسلیت اربعین حسینی مومنان را به قرائت زیارت اربعین در این روز تشویق کرد و گفت: امام حسن عسکری (ع) در روایتی فرمودند علامات مومن پنج چیز است؛ اقامه پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز و زیارت اربعین و انگشتر به دست راست کردن و جبین را در سجده بر خاک گذاشتن و در نماز «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏» را بلند گفتن.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری با اشاره به آغاز فصل زمستان و فرارسیدن شب یلدا اظهار داشت: خداوند در قرآن سوره انسان آیه 26 نیز می‌فرماید:« وَ مِنَ اللَّیْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَ سَبِّحْهُ لَیْلاً طَویلاً؛ بخشی از شب را به پاخیز و برای او سجده کن و او را شب طولانی تسبیح گوی.» (آیه 26 سوره مبارکه انسان)

وی ادامه داد: بنابراین شب یلدا مناسب‌ترین اعمال طبق آیه قرآن تهجد و عبادت است که پیامبر (ص) فرمود که هر کس نماز شب خود را به نماز صبح متصل کند و پس از آن قرآن بخواند مژده می‌دهم او را به گشایش روزی بدون رنج و زحمت در دنیا و به سلامتی بدن و نیز به او مژده می‌دهم که هرگاه بمیرد و به خاطر نور ایمان این نماز شب، تا روز رستاخیز قبرش پرنور و پرنعمت باشد و خداوند از او حساب نخواهد و در بهشت در همسایگی حضرت محمد و اهل بیت علیهم‌السلام او قرار بگیرد. (ارشاد القلوب الی الصواب؛ جلد1؛ صفحه92)

طاهری تاکید کرد: پس قدر این فرصت را بدانیم و استفاده کنیم همچنین صله رحم کرده و اسراف نکنیم.

مردم و مسئولان اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از تبدیل حوادثی همچون زلزله به بلا تلاش کنند/توصیه رهبر معظم انقلاب برای اقدامات اصولی

امام جمعه خیرآباد با اشاره به پنج دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله عنوان کرد: زلزله از پدیده‌های طبیعی است که در طول تاریخ حیات بشر بارها انسان را به وحشت انداخته و باعث تخریب شهرها و روستاهای زیادی همراه با تلفات انسانی شدید شده مثلا سال 82 در شهرستان بم 40 هزار نفر جان باختند بنابراین شایسته است که دولت و مسئولان امر و مردم تلاش کنند که با اقدامات اصولی از تبدیل شدن این‌گونه حوادث به بلا جلوگیری کنند چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند «حادثه بلا نیست بلکه اقدامات غیر اصولی ماست که از حوادث بلا می‌سازد.»

طاهری در بخش پایانی خطبه‌های خود با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا گفت: غرب و آمریکا ادعا می‌کند که تحریم‌ها بر ملت ایران اثر گذاشته و آنها پای میز مذاکره آمدند در صورتی که این‌طور نیست و این اقتدار درون‌زای نظام بود که غرب را وادار به تمکین نسبت به مذاکرات کرده است.

امام جمعه خیرآباد بیان داشت: این پیروزی و اقتدار درونی نظام هم با حمایت‌ها و مدیریت مقام معظم رهبری و زحمات فنی کارشناسان متعهد در صنعت هسته‌ای و تفکر مقاومتی است.

طاهری تصریح کرد: دولت و تیم مذاکره‌کننده باید توجه داشته باشند که این پیروزی‌ها که غرب را پای میز مذاکره کشانده محصول مقاومت 10 ساله ملت ایران است.

انتهای پیام/2462/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول