اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیرگاه در سوادکوه:

بی‌تعهدی مقتضای طبیعت آمریکا است

امام جمعه شیرگاه در سوادکوه با اشاره به بی‌تعهدی و بی‌اخلاقی آمریکا در جهان گفت: بی‌تعهدی مقتضای طبیعت آمریکا است.

بی‌تعهدی مقتضای طبیعت آمریکا است

به گزارش خبرنگار فارس در سوادکوه، حجت‌الاسلام محمد مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه شیرگاه با تاکید بر اینکه تقوی باعث آرامش در دنیا و امنیت در آخرت می‌شود، گفت: بی‌تقوایی باعث تزلزل در دنیا، ناآرامی و عذاب الهی در آخرت می‌شود.

امام جمعه شیرگاه با سفارش به خواندن زیارت اربعین و بیان فرازهایی از آن افزود: در قسمت سلام که بیانگر تسلیم بودن زائر در برابر امام معصوم و در فراز دیگر از آن، هدف قیام را بیدار کردن افراد جاهل ذکر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بی‌تعهدی و بی‌تقوایی در ذات دولت آمریکا قرار دارد، خاطرنشان کرد: مقتضای طبیعت آمریکا بی‌تعهدی و بی‌اخلاقی است و علاج آن هم مقاومت و صبر است.

مهدوی با تاکید بر اینکه دین اسلام دین رحمت است، گفت: تصویب قطعنامه سازمان ملل مبنی بر جهانی عاری از خشونت به پیشنهاد ایران، پیام نظام به دنیا است که ایران موجب هراس دنیا نیست، بلکه به پیروی از رسول خدا باعث رحمت برای جهانیان است.

حرمت اربعین حسینی حفظ شود

حجت‌الاسلام علی رضانژاد در خطبه‌های نماز جمعه زیراب به ادامه بررسی سبک زندگی از نظر ائمه اشاره کرد و گفت: تقدم رضایت الهی بر رضایت خود، بخشندگی و گذشت در زندگی، کسب دانش و انتقال آن به دیگران، گره‌گشایی از کار مردم و غنیمت شمردن عمر از بیانات امام حسین (ع) درباره سبک زندگی است.

امام جمعه موقت زیراب سوادکوه با اشاره به شب یلدا و طولانی‌ترین شب سال افزود: صله رحم و دیدار با بزرگان خانواده رسم مناسبی است، ولی حرمت اربعین حسینی باید حفظ شود.

وی با اشاره به دیدار هیئت رزمندگان اسلام با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به برگزاری مراسم‌ها در حسینیه‌ها، مساجد و لزوم تلاوت قرآن در هیئت‌های مذهبی تاکید داشتند.

وقف در جامعه اهمیت داده شود

حجت‌الاسلام احمد قربانی نیز در خطبه‌های نماز جمعه پل‌سفید با اشاره به صفت آزادگی در انسان‌ها گفت: انسان با روحیه آزادگی و حریت نباید به غیر خدا رجوع کند و رجوع به غیر خدا، خیانت به انسان است.

امام جمعه پل‌سفید با اشاره به هفته وقف و ارزش آن در آیات و روایات خواستار اهمیت به موضوع وقف در جامعه شد و افزود: موقوفات در جامعه خدمات بزرگ فرهنگی داشته است.

وی با انتقاد از روحیه شیعه‌ستیزی در جهان، خاطر نشان کرد: ما باید تابع ولایت باشیم تا در برابر دشمنی دشمنان موفق شویم.

قربانی با خیر مقدم به فرماندار جدید سوادکوه در نماز جمعه، خواستار همکاری و همراهی مسئولان ادارات و نهادها با فرماندار جدید شد و تصریح کرد: مشکل اشتغال در سوادکوه به بحران تبدیل شده است و بیمارستان شهدای زیراب نیز به عنوان تنها بیمارستان شهرستان نیاز به افزایش تخصص و تجهیز دارد.

انتهای پیام/86015/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول