اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه‌ خمام:

دولت نباید ادامه مذاکره با آمریکا را بپذیرد

امام جمعه‌ خمام گفت: دولت نباید ادامه‌ مذاکرات با غربی‌ها را بپذیرد تا آمریکا تحریم‌ها علیه 19 شرکت و شخصیت جدید ایران را پس بگیرد زیرا یک گام عقب‌نشینی در مقابل دشمن قطعاً گام‌های دیگری را نیز به دنبال دارد.

دولت نباید ادامه مذاکره با آمریکا را بپذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه این شهر اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) را یادآور استمرار مصیبت آن حضرت به مدت چهل شبانه‌روز از کربلا تا کوفه و شام و مدینه دانست.

وی اظهار کرد: اربعین حماسه‌ای است که امام زین‌العابدین (ع) و زینب کبری (س) به وجود آوردند و تأثیر آن در احیای مکتب اسلام کمتر از عاشورا نیست.

امام جمعه‌ خمام عزاداری میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به یاد اربعین اباعبدالله (ع) را دفاع از مکتب عزت و افتخار آن حضرت تلقی کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) نقش بیدارگری دارد و امام صادق (ع) در زیارتنامه‌ اربعین این نقش را به خوبی ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به‌منظور نجات مردم از غرقاب جهالت و گمراهی قیام کرد، افزود: این امر جز با شهادت خود و جمیع یاران و اسارت اهل بیت (ع) امکان نداشت.

عاشوری با اشاره به حضور مردمی که در مناسبت‌های مختلف، یاد، نام و هدف حضرت امام حسین (ع) را زنده نگه می‌دارند، خاطرنشان کرد: اینها مردمانی هستند که نجات و آگاهی خود را مدیون امام حسین (ع) می‌دانند و فداکاری آن حضرت را ارج می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید تسلیم فرمان خدا باشیم و از دعوت دیگران به غیر خدا بپرهیزیم، خاطرنشان کرد: حقوق بشر را باید خداوند بیان کند که بشر را آفریده است، نه کسی که حتی اختیار وجود و عدم خودش را هم ندارد. 

امام جمعه خمام دلیل مشکلات دنیا را دوری انسان‌ها از تعالیم انبیا دانست و یادآور شد: انبیا دنیا را برای تمام بشریت می‌خواستند اما زورمندان عالم برای عوام فریبی دم از حقوق بشر می‌زنند و دنیا را برای خود می‌خواهند.

وی با تصریح بر اینکه همواره انبیا به همراه پیروان خود با قدرت‌های قاهره دورانشان مواجه بوده‌اند، افزود: بیشتر نیز در سایه‌ مقاومت و تحمل مشکلات پیروز می‌شدند.

عاشوری عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در برابر دشمنان را بی‌معنا خواند و یادآور شد: در غیر این صورت دشمنان جسورتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما امروزه در دنیا پیروزمندانه رجز می‌خوانند و تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند، متذکر شد: پاسخ مناسب به آنها داده نمی‌شود.

امام جمعه خمام تصریح کرد: ملت ما حاضر است با حضور میلیونی در صحنه پاسخ آنها را بدهد و اوباما و وزیر امور خارجه‌ او را بر سر جای خود بنشاند.

وی خاطرنشان کرد: سزاوار بود دولت ادامه‌ مذاکرات با غربی‌ها را نمی‌پذیرفت تا آمریکا تحریم‌هایش علیه 19 شرکت و شخصیت جدید را پس بگیرد زیرا یک گام عقب‌نشینی در مقابل دشمن قطعاً گام‌های دیگری را نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول