اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از خطبه‌های نماز جمعه آبیک

همایش طرح تقلید و مرجع‌شناسی در آبیک برگزار شد

همایش طرح تقلید و مرجع‌شناسی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر آبیک برای دانش‌آموزان برگزار شد.

همایش طرح تقلید و مرجع‌شناسی در آبیک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هم‌زمان با سراسر استان قزوین همایش طرح تقلید و مرجع‌شناسی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه  شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر برگزار شد.

در این همایش، جمعی از دانش‌آموزان دختر  مقطع سوم ابتدایی و هم چنین دانش‌آموزان پسر مقطع سوم راهنمایی شهر آبیک به شکرانه رسیدن به سن تکلیف و انتخاب مرجع تقلید حضور داشتند.

* مرجع‌شناسی، دین‌باوری نوجوانان را تقویت می‌کند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در این همایش با بیان اینکه تقلید از مرجع جامع‌الشرایط و مرجع‌شناسی، دین‌باوری را در کودکان و نوجوانان تقویت می‌کند، افزود: تقویت اعتقادات و باورهای دینی کودکان، نوجوانان و جوانان سبب می‌شود آنان در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان اعم از  شبکه‌های ماهواره، اینترنت، فیلم‌های مبتذل مصون بمانند و در مسیر درست حرکت کنند.

احمد نوروزی ادامه داد: تحقیقات نشان داده که جوانان ایرانی از هویت دینی و ملی بسیار بالایی برخوردار هستند و همانند نسل دوران دفاع مقدس در برابر تهدیدات و توطئه‌ها مبارزه خواهند کرد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تقلید و مرجع‌شناسی، کودکان و نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، با مسائل دینی آشنا شده و در عمل به احکام دینی گام بر می‌دارند.

این مسئول با بیان اینکه طرح تقلید و مرجع‌شناسی تنها  در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها نمی‌گنجد، اذعان داشت: مسئولان فرهنگی، نهادهای فرهنگی و خانواده‌ها باید همگام با آموزش و پرورش در اجرای هرچه بهتر این طرح در بین کودکان و نوجوانان تلاش کنند تا فرهنگ تقلید از مرجع در جامعه به ویژه نسل نوجوان نهادینه و محقق شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به جشن تکلیف گرفتن برخی از علما برای خود اشاره و خاطر نشان کرد: برخی از علما مانند سیدبن طاووس (از مفاخر و بزرگان شیعه) روز تکلیف خود را جشن می‌‎‌گرفت و به فرزندان خود در انجام این امر توصیه می‌کرد که مطلوب است والدین نیز برای فرزندان خود هر سال جشن تکلیف بگیرند.

نوروزی اضافه کرد: تقلید از مراجع عظام در همه ابعاد زندگی انسان ضرورت دارد چراکه امام زمان(عج) فرموده است: «به مراجع تقلید رجوع کنید چراکه آنان حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنان هستم».

وی بیان کرد: عشق و دوستی اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین افتخار شیعه محسوب می‌شود که مطلوب است انسان همواره در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کرده تا چراغ هدایت را گم نکند.

در ادامه این همایش سه سئوال از سخنرانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک برای دانش‌آموزان مطرح شد که به شش نفر یعنی سه نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی و سه نفر از دانش‌آموزان پسر مقطع سوم راهنمایی شهر آبیک جوایزی اهدا شد.

طرح تقلید و مرجع‌شناسی مدت 10 سال است که در سراسر کشور اجرا می‌شود که امروز هم‌زمان با استان قزوین در شهر آبیک نیز اجرا شد.

گفتنی است؛ در پایان دانش‌آموزان به همراه نمازگزاران آبیکی، در صفوفی منظم نماز جمعه را اقامه کردند که البته باید گفت بر نماز جمعه این هفته شهر آبیک، معنویت، شکوه و شور خاصی بخشیدند.

انتهای پیام/77006/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول