اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت کامیاران:

حضور مسلمان در مجالس ذکر خداوند الزامی است

امام جمعه اهل سنت کامیاران با اشاره به اهمیت نقش یاد خدا در دل انسان‌های مسلمان، حضور مسلمانان در مجالس ذکر خداوند را الزامی دانست.

حضور مسلمان در مجالس ذکر خداوند الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، ماموستا توفیق قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کامیاران در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: خداوند می‌فرماید من گنج پنهانی بودم که با خلق جن و انس شناخته شدم، پس بر آنها واجب است به آنچه که فرمان داده‌ام، عمل نمایند.

امام جمعه اهل سنت کامیاران تصریح کرد: خداوند جن و انس را از دنیاداری و رفاه و خوشگذرانی‌های دنیوی برحذر می‌دارد، زیرا دنیا فانی است و برای هیچ‌کس تا ابد باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر قرار بود دنیا برای کسی باقی بماند چه بسا کسی لایق‌تر از حضرت محمد(ص) در دنیا وجود نداشت.

قربانی اضافه کرد: این دنیا محل کشت است که برداشت آن در آخرت است و وای بر کسی که برای آخرتش خار بکارد.

امام جمعه کامیاران گفت: این دنیا جاده انقطاعی دنیا و آخرت است، به همین دلیل آگاه‌ترین‌ها انسان‌های اهل عبادت هستند و عاقل‌ترین‌های این دنیا کسانی هستند که فریب زرق و برق دنیا را نمی‌خورند و به اندازه‌ای در دنیا زحمت می‌کشند که توان عبادتشان را از دست ندهند و از فرمان خداوند پیروی کنند.

وی گفت: گاهی عده‌ای فکر می‌کنند که عقل راهنما و کتاب نمی‌خواهد، اما این تفکر غلط است، چراکه عقل وسیله‌ای برای تدبیر و تفکر است، اما آگاهی از همه چیز راهنما و هادی نیاز دارد و چه بسیار عالمانی که برای حل مشکلات نزد بزرگان دیگر برای روشنگری می‌روند.

امام جمعه اهل سنت کامیاران ادامه داد: دنیا مانند صحرایی است که انسان در آن سرگردان است که برای نجات خود نیازمند راهنماست و پیامبران همان راهنمایانی هستند که انسان را از سرگردانی و گرفتاری در صحرای زندگی نجات می‌دهند و راه درست را برای آنها مشخص می‌کنند.

وی افزود: بر همه واجب است بر اصول دین خود آگاه باشد و با حضور در مراسمات مذهبی از راهنمایی‌های عالمان استفاده و به آن عمل کنند.

قربانی تصریح کرد: انسان تا توان دارد باید در مجالسی که در آن یاد و ذکر خداوند است، حضور داشته باشد و با شرکت در این مراسمات مسیر درست اسلام را در پیش گیرد.

وی در پایان گفت: همنشینی با بزرگان و دوستی با پاکان موجب می‌شود جایگاه والایی داشته باشیم و عکس آن هم صدق می‌کند که همنشینی با بدان، موجب تنزیل جایگاه انسان می‌شود.

انتهای پیام/79013/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول