اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

مسلمانان با تعامل درست مانع بروز درگیری‌ها شوند

امام جمعه بوکان با اشاره به بروز برخی اختلافات و درگیری‌های خانوادگی در این شهرستان و عواقب سوء ناشی از آن، گفت: مسلمانان باید با شیوه‌های تعاملی درست مانع بروز اختلافات و درگیری‌ها شوند.

مسلمانان با تعامل درست مانع بروز درگیری‌ها شوند

ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تقوا ریسمان بزرگی است که انسان را از قعر خفت و بدبختی می‌تواند به اوج عزت و سربلندی برساند.

وی با توجه به قتلی که اخیرا در این شهرستان اتفاق افتاده بود، ریشه این قتل را در اختلافات و بحث‌های خانوادگی عنوان کرد و افزود: مسلمانان باید به شیوه تعامل و از راه درست در صدد رفع مشکلات خود باشند.

خلیفه‌زاده به عواقب شدید قتل از منظر آیات الهی اشاره کرد و افزود: هر کس به این عمل زشت دچار شود، علاوه بر شقاوت دنیوی، بهای بسیار سنگینی را نیز باید در محکمه عدل الهی در آخرت بپردازد.

وی با آیات صریح قرآنی کشتن دیگری بدون انحراف از دین الهی بر اساس حدود مشخص شده را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: افراد نباید با ساده انگاشتن این مسائل دچار انحرافات بزرگ شده و دست به اعمال نابخشودنی بزنند.

امام جمعه بوکان در ادامه سخنان خود بر لزوم فراگیری احکام دینی در میان مسلمانان تأکید کرد و افزود: افراد باید برای فراگیری این احکام به اشخاص مطلع به اصول و فروع دین مراجعه کنند تا حقیقت اعمال خود را به درستی فرا گیرند.

وی اشتغال افراد بر مسائل دنیوی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متأسفانه امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که دغدغه مسائل دینی را داشته و به دنبال فراگیری اصولی آنها باشد که این مسئله منحصر به افراد عادی جامعه نبوده و در میان مسئولان نیز به خوبی خلد موجود احساس می‌شود.

خلیفه‌زاده با یادآوری نعمات بزرگ الهی در جنبه‌های گوناگون زندگی، بر لزوم شکرگزاری از این نعمات اشاره و این کار را موجب فزونی نعمات و عطایای الهی دانست و گفت: نعمت اسلام و انقلاب نیز از نعمات بزرگی است که خداوند به مسلمانان ایران اسلامی عطا کرده است که باید این شکرگزاری را در رفتار و عمل خود ثابت کنیم و قانع بودن به نعمات اعطا شده می‌تواند مانع بزرگی در قبال رخ دادن چنین جرائمی شود.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول