اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پارک علم و فناوری قزوین تأکید کرد

هم‌محور شدن اقتصاد دانش‌بنیان و دانشگاه کارآفرین

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: موفقیت زمانی است که اقتصاد دانش بنیان و دانشگاه کارآفرین هم‌محور شوند و شاخصی که برای این موفقیت مطرح بوده تعداد شرکت‌های دانش بنیان است.

هم‌محور شدن اقتصاد دانش‌بنیان و دانشگاه کارآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رجب‌پور در حاشیه همایشی که با عنوان «تجلیل از پژوهشگران  برتر قزوین» در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سه نسل از دانشگاه‌ها وجود دارد که دانشگاه آموزشمحور، دانشگاه پژوهش‌محور و دانشگاه کارآفرین است که بسترساز تولید ثروت هستند.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصاد هم سه نسل وجود دارد که اقتصاد مبتنی بر مواهب و داده‌های خدادادی،اقتصاد مبتنی بر کارآمدی و توانمندی و اقتصاد دانش‌بنیان که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: موفقیت زمانی است که اقتصاد دانش بنیان و دانشگاه کارآفرین هم‌محور شوند و شاخصی که برای این موفقیت مطرح بوده تعداد شرکت‌های دانش بنیان موجود است.

این مسئول عنوان کرد: 6 مرکز رشد واحدهای فناوری در استان وجود دارد که سعی در بالا بردن این شاخص دارند که مرکز پارک علوم و فناوری، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز رشد  واحدهای فناوری آبیک از واحدهای فناوری استان هستند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به اینکه اگر تمام مراکز پژوهشی در استان تعطیل شود هیچ اتفاقی در جامعه نمی‌افتد و شاید خیلی از مردم و مسئولان اصلا متوجه این موضوع نشوند، اظهار داشت علت اصلی دیده نشدن مراکز پژوهشی این است که این مراکز درگیر حل معضلات اساسی استان نیستند و در واقع معضلات اساسی استان برای برطرف شدن به این مراکز ارجاع داده نمی‌شود.

وی بیان داشت: مسئولان ارشد می‌توانند با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های درست معضلات را به مراکز پژوهشی ارجاع دهند تا بعد از حل شدن به سمت دستگاه‌های ارجاعی قدم بردارند.

رجب‌پور  با بیان اینکه استاندار جدید می‌تواند برای برنامه‌های آتی خود از مراکز پژوهشی راه حل بخواهد و از آن‌ها استفاده کند، خاطرنشان کرد: حماسه اقتصادی زمانی محقق می‌شود که فناوری از حالت تشریفات خارج شده و تنها محدود به هفته پژوهش نشود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که این حرکت‌ها به خلق حماسه اقتصادی منجر می‌شود

انتهای پیام/77012/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول