اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان زنجان خواستار شد

ضرورت حفظ حریم شخصی در استفاده از اینترنت

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: حفظ حریم شخصی در گشت و گذارهای اینترنتی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

ضرورت حفظ حریم شخصی در استفاده از اینترنت

نصرالله امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به چگونگی استفاده از اینترنت اشاره کرد و اظهار داشت: هنگام استفاده از سایت‌های مختلف اینترنتی نکات امنیتی را به دقت رعایت کرده و هرگز اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی با تاکید بر اینکه در اختیار گذاشتن اطلاعات صدمات جبران‌ناپذیری در پی دارد، تصریح کرد: امنیت در اینترنت موضوعی مهم و حیاتی است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: هنگام گشت و گذار در اینترنت در صورت عدم رعایت نکات امنیتی خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری متوجه ما خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: با توسعه و کاربرد این سیستم‌ها جرائم به وجود آمده و باعث شده همه رایانه‌ها از رایانه‌های موجود در منازل تا رایانه‌های موجود در سازمان‌ها و موسسات بزرگ در معرض آسیب و تهدیدات امنیتی باشند.

امیری ادامه داد: اطلاعات به عنوان یک دارایی مهم و با ارزش برای هر فرد و سازمان به حساب می‌آید در نتیجه نیازمند ارائه راهکارهای حفاظتی و امنیتی برای نگهداری آنها است.

وی با اشاره به آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بیان داشت: امنیت خریدهای آنلاین و رمز عبور در سیستم‌ها همواره یکی از مسائل اصلی در رابطه با هر نوع سیستم امنیتی بوده و کاربران باید نسبت به تغییر رمز عبور خود به صورت ادواری اقدام و به موارد اعلام شده توجه داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه حداقل رمز عبور 12 حرف یا بیشتر باشد، متذکر شد: در رمز عبور از حروف کوچک، اعداد، کاراکترهای خاص و... استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه از کلمات موجود در فرهنگ لغت استفاده نشود، اذعان داشت: همچنین رمزهای عبور در فواصل زمانی مشخص 30 یا 90 روز به صورت ادواری تغییر داده شوند.

انتهای پیام/73008/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول