اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان بازدید محله‌ای شهردار منطقه 20 عنوان شد

دستور کار برای احیای کاروانسرای دوقلوی شهرری

شهردار منطقه 20 از پاکسازی محوطه کاروانسرای دوقلو شهرری خبر داد و بر لزوم احیا و ساماندهی این اثر تاریخی تاکید کرد.

دستور کار برای احیای کاروانسرای دوقلوی شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، منصور کتانباف صبح امروز در جریان بازدید میدانی از محله سرتخت منطقه 20 گفت: در حال حاضر محوطه میانی کاروانسرای دوقلوی شهرری به محل بی‌دفاع شهری تبدیل شده است که مدیریت شهری ملزم به پاکسازی این محل است و به‌زودی عملیات کف‌سازی و مناسب سازی این مسیر آغاز می‌شود.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه احیا و ساماندهی این کاروانسرا از برنامه‌های اولویت‌دار است که با همکاری میراث فرهنگی شهرستان ری انجام خواهد شد، افزود: کاروانسرای دوقلو متعلق به دوره قاجار و در طرفین بازار قدیمی شهرری با مساحت 800 مترمربع قرار دارد.

شهردار منطقه 20 در ادامه بازدید میدانی خود از محوطه ضلع شمال حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) بر خدمات‌رسانی مطلوب به زائران این حرم شریف تاکید کرد و اظهار داشت: به‌منظور رفاه حال زائران و شهروندان، شبکه معابر پیاده راه حرم و شبکه معابر متصل به آن بهسازی و بازسازی می‌شود.

این گزارش حاکی است، چهارمین بازدید محله به محله شهردار منطقه 20 به‌همراه معاونان، شهرداران نواحی و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 و دبیران شورایار برگزار شد و از محله‌های سرتخت، 13 آبان و شهادت بازدید به عمل آمد و درخواست‌های شورایاران مورد بررسی قرار گرفت.

شهرری (منطقه 20) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.

سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین جذب زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ویژگی‌های بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، متفاوت ساخته است.

جدا افتادگی کالبدی منطقه از تهران که تا سالیان اخیر نیز ادامه داشته است از خصایص بارز این منطقه به شمار می‌رود.

جایگاه این منطقه از نظر فضای شهری نیز بسیار شاخص است و به عنوان عنصر اصلی و انسجام بخش فضای شهری تهران به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/2462/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول