اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی صورت می‌گیرد

برگزاری بزرگداشت شهدای بین‌المللی مقاومت اسلامی در شهرری

بزرگداشت شهدای بین‌المللی مقاومت اسلامی همزمان با اربعین حسینی با محوریت تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافعان حرم حضرت زینب (س) در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگداشت شهدای بین‌المللی مقاومت اسلامی در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، سید رضا موسوی با اشاره برگزاری بزرگداشت شهدای بین‌المللی مقاومت اسلامی اظهار داشت: یادواره شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) همزمان با اربعین حسینی در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: در این یادواره خانواده‌های شهدای افغانستانی که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیدند و محمد ظهوری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خاورمیانه و سوریه نیز حضور خواهند داشت.

مدیر فرهنگسرای ولاء در ارتباط با این شهدا ذکر کرد: شهید ابراهیم رضایی و نجیب‌الله میرزایی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در روز عاشورای سال‌جاری در درگیری‌های اخیر با وهابیون تکفیری توسط گروه تروریستی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شهید ابراهیم رضایی اهل ولایت میدان در افغانستان است و چند سال پیش به ایران مهاجرت کرده بود و با پدر و مادرش زندگی می‌کرد و شهید نجیب‌الله میرزایی هم که در این سال‌ها پدر و مادرش را از دست داده بود با خواهر و برادرش زندگی می‌کرد و هر دو شهید بزرگوار، بالای 10 سال در ایران مقیم بوده‌ و مشغول به کار و فعالیت بودند.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 افزود: شهید ابراهیم رضایی و شهید نجیب‌الله میرزایی، بعد از سه ماه حضور در سوریه به شهادت رسیده‌اند و این دو شهید، در دفاع از حریم ولایت به سوریه رفته بودند.

موسوی با اشاره به اهداف برگزاری این بزرگداشت ذکر کرد: هدف این تجمعات و برگزاری بزرگداشت‌ها اعلام آمادگی جوانان مسلمان برای دفاع از مردم سوریه و حرم اهل‌بیت(ع) در برابر گروهک‌های تکفیری و نیروهای خارجی کشورهای دیگر است.

مدیر فرهنگسرای ولاء تاکید کرد: پیکر این مدافعان حرم حضرت زینب(س) پس از نماز و زیارت بارگاه حضرت معصومه(س)، برای دفن به بهشت معصومه(س) انتقال یافته و در قطعه ویژه‌ای در کنار قطعه شهدای گمنام به خاک سپرده شده است.

موسوی در خصوص برگزاری این بزرگداشت تصریح کرد: بزرگداشت شهدای بین‌المللی مقاومت اسلامی همزمان با اربعین حسینی با محوریت تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافعین حرم حضرت زینب(س) روز جمعه 29 آذر ماه از ساعت 15 تا 17 در فرهنگسرای ولاء واقع در میدان نماز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2462/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول