اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم خداجو

مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی (ع) در شهرری برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در آستان ملک پاسبان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) برگزار شد.

مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی (ع) در شهرری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امشب مراسم سوگواره دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام با حضور پرشور مردم خداجوی ایران اسلامی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام امشب دوشنبه 18 آذر ماه و هم‌زمان با شب شهادت آن حضرت، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی آقابابا و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام امیر نعیمی و با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

عاشقان آل‌الله در این مراسم معنوی و روحانی با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود می‌زدند.

این گزارش حاکی است، ظهر فردا و هم‌زمان با روز شهادت امام دوم (به روایتی) مراسم عزاداری پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خوش‌نما و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام مصطفی طالبی برگزار می‌شود.

حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، دومین پیشوای شیعیان، که کنیه ایشان ابومحمد و القابشان، مجتبی، زکی و سبط اکبر است؛ در پانزدهم رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه منوره متولد و به روایتی در هفتم صفر سال 50 هجری قمری به تحریک معاویه خلیفه ستمگر اموی و به‌دست همسرش جعده مسموم و به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فارس شهادت امام حسن مجتبی (ع) را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج)، رهبر فرزانه انقلاب و همه آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کند.

انتهای پیام/2462/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول