اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ:

شهدا ارزشمندترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: شهدا ارزشمندترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند.

شهدا ارزشمندترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حمید علی صمیمی عصر پنج‌شنبه در حاشیه آیین سالگرد شهادت علیرضا شهبازی، شهید تفحص در جمع خبرنگاران شهدا را الگو و سرمایه‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام تأکید کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ادامه داد: شهدا انسان‌های غیور و رشیدی هستند که با پیروی از ولی و مقتدای خود و در عین گمنامی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب مقاومت کرده و با اقتدار راه ایثار و شهادت را برگزیدند.

وی در ادامه با اشاره به ایستادگی عزت‌مندانه دلیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی در برابر استکبار خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس هستی خود را در راه اسلام تقدیم کرده و عزت، عظمت و کرامت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.

صمیمی بیان داشت: امروز به‌واسطه خون پاک شهدا و ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران جهان هر روز شاهد رشد و تعالی کشور هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در بخش پایانی این گفت‌و‌گو شهدا را الگو و سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اقتدا به ائمه اطهار علیهم‌السلام، ولایت فقیه و شهدای والامقام انقلاب اسلامی همواره سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

این گزارش حاکی است، مراسم سالروز شهادت علیرضا شهبازی، شهید تفحص که با ایام اربعین حسینی تقارن یافته بود با قرائت دعای پرفیض عاشورا، مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام،‌ عطرافشانی مزار شهید و ادای احترام به مقام شامخ امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، همرزمان شهید از کمیته تفحص مفقودین، عاشقان راه ایثار و شهادت و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در جوار مزار این شهید والامقام در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

شهید «علیرضا شهبازی»، در سال 1355 چشم به جهان گشود. رضا که بیشتر در مناسبت‌ها پا به مسجد گذاشته بود حالا پایگاه فعالیت‌های خود را آنجا قرار داده بود و هیئت‌های اهل بیت (ع) ماوای تثبیت قد‌م‌هایش بود. با به پایان رسیدن دوره راهنمایی برای اخذ مدرک دیپلم وارد آموزشگاه درجه‌داری قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. رضا با توجه به جثه درشت و قوی‌اش با عضویت در مجموعه ورزشی هویزه در رشته آمادگی جسمانی به تمرین پرداخت و با ورود به رشته «جودو» در سال 1377 با شرکت در پنجمین جشنواره فرهنگی، نمایشی، رزمی، لوح تقدیر دریافت کرد. او در سال 1378 دانشجوی دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می‌داد و در سال 1379 و 1380 به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای 6 و 8 شد. او در تمام این سال‌ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام (ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود. همیشه از مادر می‌خواست تا بعد از نماز برای شهادتش دعا کند. او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد، سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

دلی برای امام رضا

تنها جایی که می‌دانست دست خالی برنمی‌گردد مشهد بود. آرزوی داشتن پسر او را به مشهد کشانده بود. آمده بود تا از آقا حاجتش را بگیرد.

سقاخانه

خودش می‌گوید: «از کنار سقاخانه تکان نخوردم، به آقا گفتم تا حاجتم را ندهی وارد حرمت نمی‌شوم. آقا را به حق امام جوادش قسم داد تا بین او و خدا واسطه شود.»

می‌خواست اگر پسردار شد اسمش را علیرضا بگذارد. علیرضا غلام امام رضا(ع). دوست داشت پسرش نوکر اهل بیت باشد. همان جا از امام رضا (ع) خواست امام جواد (ع) را سرلوحه پسرش قرار دهد. حالا از آن روزها هشت سال می‌گذرد و امام رضا (ع) تمام حاجت‌هایش را برآورده کرده است از علیرضایش که تا بود نوکر اهل بیت بود و تا شهادت پسرش که مانند امام جواد (ع) در 25 سالگی به شهادت رسید.

مادر شهید علیرضا شهبازی به گذشته برمی‌گردد به سال 1355 و تولد علیرضا. «بالاخره آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به حرف‌هایم گوش داد و با وجود این که گناهکار بودم حاجتم را داد. چهل روز بعد از تولد علیرضا پسرم را به پابوسی آقا آوردم. بازهم مثل قبل کنار سقاخانه ایستادم و از امام هشتم بابت عنایتش تشکر کردم.

مادرش می‌گوید: رضا همیشه تولد و شهادت حضرت را به مشهد می‌رفت گویی مشهدالرضا (ع) نقطه اتصال علیرضا با خدا بود.

نمی‌دانی خاک فکه چقدر مظلوم است. به خاطر همین مظلومیت است که عاشق فکه و شهدایش هستم.

آرزوی مادر شهید

مادر شهید شهبازی بعد از شهادت پسرش تنها یک آرزو دارد؛ طول عمر رهبر معظم انقلاب و یکبار دیدن آقا از نزدیک، می‌گوید: تنها آرزویم این است که رهبری را از نزدیک ببینم و بگویم خداوند سایه شما را بالای سر ما خانواده شهدا و مردم ایران نگه دارد.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول