اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حامد کرزی در دیدار با اعضای پارلمان افغانستان

شروط کابل برای امضای پیمان امنیتی تغییری نکرده است

رئیس‌جمهور افغانستان در دیدار اعضای کمیسیون‎های امنیتی و روابط بین‌الملل پارلمان این کشور اعلام کرد شروط امضای پیمان امنیتی با آمریکا تغییری نکرده زیرا این شروط من نیست بلکه شروط افغانستان است.

شروط کابل برای امضای پیمان امنیتی تغییری نکرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «حامد کرزی»، رییس جمهور افغانستان امروز پنج‌شنبه در دیدار با اعضای کمیسیون‌های امنیتی و روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان، ضمن تاکید بر شروط‎ خود برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، اظهار داشت: این شروط من نیست بلکه شروط افغانستان است که به آن نیاز دارد.

حامد کرزی بار دیگر، آغاز عملی و رسمی روند صلح، توقف کامل عملیات‎های هوایی و زمینی در مناطق مسکونی در افغانستان را از مهمترین شروط این کشور برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا اعلام کرد.

این در حالی است که اعضای کمیسیون‎های امنیتی و روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان نیز از موضع حامد کرزی و شرویط افغانستان برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن حمایت کردند.

اعضای پارلمان افغانستان تاکید کردند که شروط رئیس جمهور این کشور برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن به نفع افغانستان است و آمریکا بایستی به آن احترام بگذارد.

در ادامه دیدار حامد کرزی و اعضای پارلمان افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

پس از تعیین شروط دولت افغانستان برای امضای پیمان امنیتی و ادامه پافشاری حامد کرزی برای برآورده شدن این شروط، دولت آمریکا سیاست 2 گانه‌ای را در قبال افغانستان روی دست گرفته است.

در حالی که تاکنون سرنوشت پیمان امنیتی کابل-واشنگتن معلوم نیست، اما بسیاری از رهبران دینی، برخی از والیان، همچنین شماری از اعضای پارلمان افغانستان و هزاران افغان دیگر با امضای این پیمان امنیتی مخالفت خود را اعلام کرده‎اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول