اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت پزشکی ورزشی مازندران:

مازندران با کاهش ورزشکاران سامان یافته مواجه است

دبیر هیئت پزشکی ورزشی مازندران گفت: به دلیل برگزار نشدن مسابقات متعدد،مازندران با کاهش ورزشکاران سامان یافته مواجه شد.

مازندران با کاهش ورزشکاران سامان یافته مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد رشیدی عصر امروز در همایش یکروزه روسای هیئت پزشکی ورزشی شهرستان‌های مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: مازندران در سال 90، 144 هزار ورزشکار، در سال 91، 137 هزار و ‌از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 110 هزار نفر ورزشکار سامان یافته دارد.

وی کاهش تعداد ورزشکاران سامان ‌یافته را به دلیل برگزار نشدن مسابقات و حضور ورزشکاران در رقابت‌های مختلف دانست و ادامه داد: سال 90، 15 هزار ورزشکار در مسابقات دهه فجر شرکت کردند که در مدت مشابه سال گذشته این میزان به 4هزار نفر رسید.

رشیدی با تاکید بر اینکه آمار ورزشکاران سامان یافته بر اساس جمعیت شهرستانی سنجش می‌شود، تصریح کرد: برخی از شهرها با آمار اصلی فاصله زیادی دارند.

وی برگزار نشدن مسابقات داخلی و ملی را به ضرر ورزشکار و هیئت پزشکی و ورزشی دانست و ادامه داد: بیشترین آمار ورزشکاران سامان یافته در رشته‌های فوتبال،تکواندو و کشتی است.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی مازندران تعداد ورزشکاران سامان یافته در مرکز استان را به تناسب جمعیت، 22 هزار ورزشکار عنوان کرد.

وی استمرار در برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاهی بخشی ورزشکاران را ضروری دانست و گفت: برای نخستین‌بار یک دوره آموزش 50 ساعته ماساژ ورزشی در مازندران برگزار شد که تا پایان سال دو دوره کلاس آموزشی فیزیوتراپی به صورت تخصصی انجام می‌شود.

رشیدی بازرسی از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی را از فعالیت‌های کمیته نظارت و بازرسی هیئت پزشکی و ورزشی استان عنوان کرد و افزود: مازندران از سری استان‌هایی است که بیش از یک‌هزار بازرسی مستمر از باشگاه‌های ورزشی برای کنترل و پیشگیری در استفاده از مواد نیروزا غیر مجاز را دارد.

وی پلمب باشگاه‌های ورزشی متخلف را بر عهده اداره ورزش و جوانان دانست و یادآور شد: کمیته‌های هیئت پزشکی ورزشی در بازدید،نظارت بر اماکن و نیز احصا باشگاه‌های متخلف فعالیت می‌کنند، پلمب بر عهده اماکن است.

انتهای پیام/86006/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول