اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قشم خبر داد

افزایش ساعت کار شناورهای مسافری قشم ـ بندرعباس

فرماندار قشم از افزایش ساعت کاری شناورهای مسافری قشم ـ‌ بندرعباس خبر داد.

افزایش ساعت کار شناورهای مسافری قشم ـ بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مسعود سالاری امروز در نشست ساماندهی شناورهای مسافری و گردشگری شهرستان قشم گفت: با توجه به این‌که امسال احتمال افزایش ورود 30 درصدی مسافر به جزیره قشم پیش‌بینی می‌شود، دستگاه‌های ذی‌ربط موظف هستند در این زمینه فعالیت‌های خود را تقویت و بیشتر کنند.

وی افزود: با ورود شناورهای مسافری جدید به ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی، در سال گذشته و ماه‌های اخیر هیچ حادثه ناگواری نداشته‌ایم و سوانح به حداقل رسیده است.

رئیس شورای تامین شهرستان قشم بیان داشت: توسعه زیر ساخت‌های مسافرت‌های دریایی در استان و شهرستان قشم در بنادر پل، لافت، هرمز، شهید ذاکری، شهید حقانی و نخل ناخدا در سال‌های اخیر آغاز و کماکان ادامه دارد.

وی گفت: این در حالی است که با احداث بندرگاه زیبا و منحصربه‌فرد نخل ناخدا یکی از آرزوهای دیرین مردم شهید پرور هرمز به زودی محقق می‌شود.

فرماندار شهرستان قشم در ادامه پیرامون توسعه گردشگری و افزایش سفرهای ایمن دریایی، بر لزوم همکاری مراجع ذی‌ربط در زمینه ساماندهی تردد شناورهای تفریحی و مسافری تاکید کرد.

وی اظهار داشت: از تاریخ 15 دی‌ماه سال جاری در راستاى تکریم مسافران مسیر دریایى قشم ـ‌ بندرعباس و بالعکس با هماهنگی فرمانداری بندرعباس و با توجه به درخواست‌های مکرر مردم مبنی بر افزایش ساعت کار شناورها در این مسیر، ساعت تردد شناورها تا ساعت 24 افزایش می‌یابد.

سالاری با اشاره به این‌که تردد افراد غیر مجاز و بیگانه در شهر مشکلاتی را به وجود آورده است، اظهار داشت: فرصت و زمینه سوء استفاده باید از اتباع بیگانه و غیر مجاز گرفته شود.

وی در این جلسه خواستار مشارکت جدی و تعامل تمام دستگاه‌ها خصوصا ناخدای شناورها جهت جلوگیری از سوار کردن و جابجایی غیر مجاز مسافران و به ویژه اتباع خارجی غیر مجاز شد.

در پایان این نشست مسائل و مشکلات تعاونی‌های شناوری مسافری و حوزه گردشگری با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول