اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برای دومین بار طی یک ماه اخیر

نمایندگان «شورای عالی صلح افغانستان» به پاکستان می‌روند

عضو ارشد شورای عالی صلح افغانستان از احتمال سفر دوباره نمایندگان این شورا به پاکستان خبر داد.

نمایندگان «شورای عالی صلح افغانستان» به پاکستان می‌روند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «قاضی امین وقاد» از اعضای ارشد شورای عالی صلح افغانستان از احتمال سفر دوباره نمایندگان این شورا به پاکستان خبر داد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان، با اعلام این مطلب، گفت: ما از حمایت‌های «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان از روند صلح افغانستان در سفر اخیر وی به کابل استقبال می‌کنیم.

این عضو شورای عالی صلح افزود: اظهارات نواز شریف امیدها برای روند صلح را افزایش داده است چون ثبات در افغانستان تأثیر مثبتی نیز بر پاکستان خواهد داشت.

نواز شریف در سفر اخیر خود به کابل تأکید کرد که نمایندگان کرزی و دولت افغانستان می‌توانند با «ملا‌برادر» مرد شماره 2 سابق طالبان افغانستان که چندی پیش از زندان پاکستان آزاد شد بدون هیچ مانعی ملاقات کنند و اسلام‌آباد همچنان به درخواست‌های رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان عمل خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که مقامات 2 کشور درباره یک مکانیسم مشترک به توافق رسیده‌اند تا نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان بتوانند به دیدارهای خود با ملا برادر ادامه دهند و 2 طرف تلاش می‌کنند تا این میکانیسم به‌صورت درست اجرایی شود.

چندی پیش، مقامات شورای عالی صلح افغانستان در سفر به اسلام‌آباد با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند و اخبار ضد و نقیضی هم از دیدار آنان با ملا برادر در رسانه‌ها منتشر شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول