اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی پس از دیدار با نخست وزیر پاکستان:

تروریسم تهدیدی مشترک برای افغانستان و پاکستان است

رئیس‌جمهور افغانستان پس از دیدار با نخست‌وزیر پاکستان، تروریسم و افراطی‌گری را تهدیدی مشترک برای افغانستان و پاکستان دانست.

تروریسم تهدیدی مشترک برای افغانستان و پاکستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در پایان دیدار خود با «نوازشریف» در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار امیدواری کرد که 2 کشور افغانستان و پاکستان از تروریسم و افراط نجات یابند. 

وی افزود: نخست وزیر پاکستان، «صلاح الدین ربانی»، رئیس شورای عالی صلح را به پاکستان دعوت کرد که خود نشان دهنده تلاش پاکستان برای صلح در افغانستان است.

کرزی افزود: با نخست وزیر پاکستان در خصوص همه موارد صحبت شد و در مورد روند صلح و چگونگی همکاری اقتصادی، امنیتی و تجاری به طور مفصل بحث و تبادل نظر نیز صورت گرفت.

وی تاکید کرد که تروریسم و افراطی گری خطری مشترک برای هر 2 کشور است و هر 2 کشور تلاش خواهند کرد تا علیه تروریسم موفق شوند و اظهار امیدواری کرد که این گفت‎وگوها به نتیجه برسد.

نواز شریف نیز اظهار داشت که افغانستان و پاکستان علاوه بر وابستگی جغرافیایی، روابط برادرنه و مشترکاتی دارد که این مشترکات فرهنگی، دینی و جغرافیایی مبنای همکاری‎های اقتصادی و امنیتی در راستای منافع مشترک قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: پاکستان خواهان روابط دوستانه‎ بر مبنای اصول احترام متقابل است.

وی افزود: افغانستان با ثبات نه تنها که به نفع افغانستان و مردم این کشور است، بلکه به نفع پاکستان و منطقه نیز خواهد بود و از این جهت همکاری بر مبنای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان لازم و ضروری است. 

وی افزود: افغانستان در آستانه سال سرنوشت سازی بوده و قرار است در این سال مسئولیت تامین امینت را به عهده گیرد که پاکستان از این روند استقبال می‌کند.

نواز شریف اظهار داشت: فرصت‎های سال 2014 با چالش‎های دشورای مواجه خواهد بود که باید بصورت صلح آمیز پایان یابد.

نخست وزیر پاکستان گفت: کلید صلح افغانستان در راه حل سیاسی جوامع است.   

به گفته وی، پاکستان به همکاری خود در زمینه صلح ادامه خواهد داد و اظهار امیدواری کرد که سایر کشورهای منطقه نیز برای با ثبات سازی، بازسازی و مشارکت اقتصادی افغانستان کار کنند.

وی گفت: هر ۲ کشور تلاش دارند که در راستای پروژه‎های انتقال برق و گاز همکاری کرده و برای عملی شدن این پروژه‎ها به صورت مشترک اقدام شود.  

نواز شریف اظهار داشت: پاکستان سهم حیاتی برای افغانستان دارد و پاکستان در کنار مردم افغانستان قرار خواهد داشت و برای تحقق اهداف مشترک صلح آمیز تلاش خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به آزادی ملابرادر و توافق برسر رسیدن به سازوکاری مشترک، تاکید کرد: افغانستان به عنوان قلب آسیا از اهمیت خاصی بر خوردار بوده و از این رو تلاش داریم که مشکلات افغانستان به صورت فوری حل شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول