اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یلدا را با محرومان تقسیم کنیم

شیرینی یلدا ما را از محرم غافل نکند

در شب یلدا و جشن طولانی‌ترین شب سال رنگ و بوی میوه‌ها و شیرینی‌ها یاد نیازمندان را از دل‌ها نبرد و شادی و شور و شوق را در فصل سرد سال با محرومان تقسیم کنیم.

شیرینی یلدا ما را از محرم غافل نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وقتی که نام شب یلدا می‌آید، بیشتر مردم از شادی‌ها و زیبایی‌های این شب سخن گفته برای نوع چیدمان سفره خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

حتی خیابان‌ها و مغازه‌ها نیز در شب یلدا شور و حالی ویژه‌ای داشته و خبر از شادی مردم و جشن‌های کوچکی در خانواده‌ها می‌دهند که سرمای زمستان نیز گرمی محفل آنها را کم نمی‌کند.

بوی میوه‌های شب یلدا و شیرینی‌های تازه‌ای که برای این شب پخته می‌شود از خیابان‌ها به مشام می‌رسد و شلوغی‌ بازار نیز خبر از خرید هدیه و لباس‌های گرم برای این روز را می‌دهند.

در واقع یلدا از آمدن زمستان خبر می‌دهد، زمستانی که شب‌های بلند و طولانی آن و روزهای سفیدپوشش جلوه زیبایی به زندگی‌ها می‌بخشد.

اما یادمان باشد، در شب یلدا افرادی نیز در گوشه شهر و کوچه پس کوچه‌های مختلف زندگی می‌کنند که سفره‌های یلدای خود را فقط از طریق تلویزیون تماشا می‌کنند.

مردمی که شاید پول کافی برای خرید چند نوع میوه و شیرینی نداشته و با حسرت به سفره‌آرایی‌های دیگران نگاه می‌‌کنند.

امیدواریم همیشه به یاد این افراد بوده و شب یلدای آنها را نیز رنگین کنیم و به فرزندان خود نیز یاد دهیم که هندوانه شب یلدای خود را با نگاه حسرت‌آمیز کودکی نیازمند تقسیم کنند تا شاید فقط یک شب مثل آنها زندگی کرده و نیازهای آنها را درک کنیم.

یادمان باشد رنگ و بوی میوه‌های شب یلدا و دلخوشی‌های آن یاد نیازمندان را از دل‌هایمان نبرد.

انتهای پیام/73006/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول