اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

سهم شهرستان بیجار از کتابخانه‌های استان مناسب نیست

فرماندار بیجار گفت: سهم این شهرستان از کل فضای کتابخانه‌ای در استان کردستان مطلوب نیست و با آمار اعضای فعال کتابخانه‌های بیجار متناسب نیست.

سهم شهرستان بیجار از کتابخانه‌های استان مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی شامگاه امروز در جلسه کارگروه شورای کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد بر تلاش مضاعف در بحث کتاب و کتابخوانی و ترویج این مهم میان جوانان و تمامی اقشار جامه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه مضاعف مسئولان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بی‌بدیل است گفت: مسئولان با تعامل و همراهی با نهاد کتابخانه‌ها می‌توانند موجبات وسعت حوزه کتاب و کتابخوانی را فراهم سازند.

کریمی با بیان اینکه تفکر ما اسلامی و اولین معجزه پیامبر نیز کتاب و تمامی زندگی ما بر پایه آن کتاب الهی است، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله وظایف مسئولان در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و توسعه مطالعه و کتابخوانی، خواستار نشر علم آگاهی در میان تمام آحاد جامعه شد.

کریمی با بیان اینکه جوانان ما از هر سو مورد هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار گرفته‌اند گفت: دشمن برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های اخلاقی و فرهنگی و اعتقادی دارد و دشمنان برای تمامی جوانان و اوقات فراغت آنها برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند سدی در برابر هجمه‌های دشمنان باشد.

فرماندار بیجار افزود: ما در مقابل برنامه‌های دشمنان آنگونه که شایسته است کار نکرده‌ایم و لازم است تمامی توان خود را در این راستا به کار گیریم و یکی از این کارها نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه  کتابخوانی و ترویج این مهم از نیازهای اساسی جامعه کنونی است، بر لزوم نهادینه کردن این فرهنگ مطلوب در جامعه تأکید کرد.

کریمی با انتقاد از عملکرد ضعیف شبکه‌های اجتماعی داخلی بیان کرد: متأسفانه عملکرد این شبکه‌ها موجب ترغیب جوانان و استفاده آنها از شبکه‌های اجتماعی غربی شده که این منجر به ترویج فرهنگ غرب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور با توجه به اسناد از جمله سند چشم‌انداز 20 ساله و دیگر اسناد معتقد به پیشرفت و توسعه هستیم گفت: باید زمینه‌های رشد اجتماعی و فرهنگی را برای محقق ساختن این امر فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی عامل حیاتی و حساس در بحث توسعه پایدار است گفت: این نیروی انسانی اگر در مسیر مطالعه و کتاب قرار گیرد قطعاً کارایی و کارآمدی آن بیشتر خواهد بود.

* بی‌توجهی کتابخانه‌ها به فضای مجازی

فرماندار بیجار در ادامه گفت: هم‌اکنون برای هر 100 نفر 108 سانتیمتر فضای مطالعه وجود دارد و بر اساس سند چشم‌انداز برای هر فرد باید 8 متر فضای مطالعه ایجاد کنیم.

فرماندار بیجار گفت: 3 هزار و 189 نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی بیجار هستند که فضایی با متراژ 2 هزار و 345 متر فضای مناسبی برای مطالعه این افراد نیست.

کریمی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و فرمانداری و دیگر دستگا‌ه‌ها باید به کتابخانه و ارشاد اسلامی کمک کنند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام به کتاب به عنوان نماد آگاهی و علم و دانش در راستای آگاه‌سازی جامعه می‌نگرد افزود: بر این اساس رکن و بنیان اصلی حیات اسلام بر آگاهی استوار است و هر قدر تعداد فرهیختگان و آگاهان در جامعه اسلامی افزایش یابد به همان اندازه میزان پایبندی نسبت به دین بالا می‌رود.

فرماندار بیجار در پایان افزایش فضای کتابخوانی را حرکتی بزرگ برای توسعه و تحول فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/79015/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول