اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج تاکید کرد

ساخت کتابخانه در حاشیه‌های شهر و شهرک‌های اقماری سنندج

شهردار سنندج بر ساخت کتابخانه در حاشیه‌های شهر و شهرک‌های اقماری این شهر تاکید کرد.

ساخت کتابخانه در حاشیه‌های شهر و شهرک‌های اقماری سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شادمان کامیاب پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج، با بیان اینکه متاسفانه در ساخت و ساز شهرک‌های اقماری به احداث مکان‌های فرهنگی توجه نشده است، اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در این مکان‌ها امری ضروری است و باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

به گفته وی ساخت مکان‌های فرهنگی در حاشیه شهرها و شهرک‌های اقماری ضمن کاهش ترافیک ناشی از حضور استفاده‌کنندگان اینگونه اماکن در هسته مرکزی شهر، موجب رفع مشکلات اجتماعی می‌شود.

وی شناسایی زمین‌های مورد نیاز برای ساخت اماکن فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ها در مناطق حاشیه شهر را از اولویت‌های شهرداری سنندج عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم زمین‌هایی مورد نیاز برای احداث مکان‌های فرهنگی مانند کتابخانه را در حاشیه شهرها شناسایی و با این اقدام در راستای توسعه فرهنگی استان گام برداریم.

وی ضمن تاکید بر تحقق تعهدات شهرداری سنندج نسبت به کتابخانه‌های عمومی گفت: هدف‌گذاری ما پرداخت به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه‌های از درآمد شهرداری است.

شهردار سنندج با بیان اینکه مطالعه در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه نقش مهمی دارد اضافه کرد: جوامعی که مطالعه در آن نهادینه شده باشد می‌تواند در اجرای برنامه‌های توسعه‌محور موفق‌تر باشد.

وی از کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نقش مهی در ارتقاء سطح بصیرت و آگاهی مردم دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری به منظور ارتقاء بیش از پیش سطح فرهنگ جامعه از برنامه‌های فرهنگی و همچنین نهادهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای اسلامی شهر سنندج در این دوره مقوله فرهنگی است، بیان کرد: این مهم ظرفیت مناسبی برای توسعه فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع در سطح شهر را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/79002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول