اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد

شناسایی 77 نقطه پرحادثه در همدان/ رفع نقاط حادثه‌خیز نیازمند 55 میلیارد تومان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: 77 مورد نقاط پرحادثه در سطح استان همدان شناسایی شده که رفع آن نیازمند 55 میلیارد تومان اعتبار است.

شناسایی 77 نقطه پرحادثه در همدان/ رفع نقاط حادثه‌خیز نیازمند 55 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غلامرضا سقندلی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام ترافیک استان‌های غرب کشور به طریقی از همدان عبور پیدا می‌کند، استان همدان نقش مهمی در حمل و نقل جاده‌ای دارد.

وی افزود: تقریباً در تمام ورودی‌های استان همدان از سمت لرستان، مرکزی، قزوین، کرمانشاه، کردستان و زنجان یک گردنه وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: با توجه به این شرایط ویژه استان همدان وظیفه راهداری در راستای نگهداری این مسیرها و دیگر بخش‌ها‌ی مرتبط از قبیل پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و... سنگین و درخور توجه است و این مهم همدلی و صمیمیت این دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه این صمیمیت و همدلی در استان همدان بی‌نظیر است، گفت: تمام دستگاه‌ها در تلاش هستند تا با خدمات‌رسانی بهتر خلل یا کم‌کاری در این زمینه وجود نداشته باشد.

سقندلی بیان داشت: با توجه به بحث ترافیک و عبور و مرور و باز شدن مرزهای زمینی برای زیارت عتبات عالیات بیش از 80 درصد مسیرها به همدان ورود پیدا می‌کند و نیازمند حساسیت ویژه در زمینه ایمن‌سازی محورهای سطح استان است.

*10 کیلومتر از آزادراه ساوه – همدان یکم دی ماه به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به وجود 5 هزار و 40 کیلومتر انواع راه‌ها در حوزه استحفاظی استان ادامه داد: از این میزان 85 کیلومتر آزادراه، 528.5 کیلومتر بزرگراه، 340 کیلومتر راه اصلی، 797 کیلومتر راه فرعی و حدود 3 هزار و 250 کیلومتر انواع راه آسفالته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: از 3 هزار و 250 کیلومتر انواع راه آسفالته، 2 هزار و 500 کیلومتر به صورت آسفالته است.

وی با اشاره به جمعیت روستایی برخوردار از راه آسفالته خاطرنشان کرد: 92.02 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار هستند.

سقندلی با بیان اینکه تعداد روستاهای فاقد راه آسفالته در سطح استان بسیار کم است، یادآور شد: استان همدان از نظر جمعیت روستایی برخوردار از راه آسفالته در کشور و منطقه شمال غرب رتبه نخست را دارد.

وی اظهار کرد: در یکم دی ماه نیز با حضور مهندس داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور 10 کیلومتر از آزادراه ساوه – همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

* وضعیت تراکم راه‌ها در همدان 26 کیلومتر در یکصد کیلومتر مربع است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به وضعیت تراکم راه‌‌های استان ابراز داشت: در این بحث نیز استان همدان جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

وی با بیان اینکه متوسط تراکم راه‌ها در کشور 13 کیلومتر در یکصد کیلومتر مربع است، افزود: استان همدان با 26 کیلومتر در یکصد کیلومتر مربع به عنوان برخوردارترین استان تلقی می‌شود.

سقندلی با بیان اینکه وضعیت تراکم راه‌ها در همدان دو برابر متوسط کشوری است، گفت: این مهم سرمایه عظیمی را برای استان فراهم کرده که نیازمند حمایت مسئولان استانی و ملی هستیم تا در بحث حفاظت از این سرمایه عظیم ملی با تأمین اعتبارات مورد نیاز بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوبی به استفاده‌کنندگان از مسیر ارائه دهیم.

وی با اشاره به نقاط حادثه‌خیز استان اظهار کرد: 77 مورد نقاط پرحادثه در سطح استان شناسایی شده که رفع آن نیازمند 55 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ابراز داشت: طی یک سال گذشته 72 مورد نقطه حادثه‌خیز توسط نیروی راه و شهرسازی و با امکانات این اداره در سطح استان رفع و اصلاح شده است.

*افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در هفته آینده

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر کمبود اعتبارت مشکل اصلی راه و شهرسازی همدان در زمینه اجرای پروژه‌ها بوده است.

سقندلی با اشاره به کنارگذرهای شرقی و غربی همدان و کمربندی اسدآباد بیان داشت: در این راستا از وزیر درخواست 3 میلیارد تومان برای توافق با کسانی که اراضی آنها در مسیر پروژه‌ها قرار دارد، درخواست شده است. 

وی ابراز داشت: از این میزان 2 میلیارد تومان در فاز نخست برای آزادسازی اراضی کنارگذر همدان و یک میلیارد تومان نیز در فاز نخست برای کنارگذر اسدآباد هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: در راستای آزادسازی اراضی و اجرای کنارگذرها برای امسال نیز 5 میلیارد تومان قول مساعد گرفته‌ایم که امید است تأمین شود.

وی با بیان اینکه تمام شهرهای استان نیز دارای طرح تفصیلی هستند و در این مورد جزو استان‌های پیشرو هستیم، تصریح کرد: 10 هزار واحد مسکن مهر نیز سه‌شنبه آتی با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سطح استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/89006/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول