اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

مازندران جزو 5 استان حادثه‌خیز کشور است

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: مازندران جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور است و هر لحظه امکان زلزله در این استان وجود دارد.

مازندران جزو 5 استان حادثه‌خیز کشور است

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، عیسی هاشمی حیدری ظهر امروز در مراسم مانور زلزله در دبیرستان حضرت زینب با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان است، اظهار­ داشت: مازندران جزو پنج استان بلاخیز کشور است و هر لحظه امکان زلزله وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مسبب اصلی جنگ‌­ها و خسارت بعد از آن انسان­‌ها هستند، افزود: زلزله یک وضعیتی خاص است و انسان در آن دخالت ندارد و باید شناخت لازم را برای شناخت حوادث طبیعی داشته باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه هر انسانی باید حوادث محیط خود را بشناسد، تصریح کرد: باید به حادثه زلزله فکر کرد و برای مقابله و رویارویی با آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران بیان داشت: باید محیط پیرامون، کسب و کار، زندگی خود را در مقابله با زلزله ایمن کنیم و ساختمان‌ها باید طوری طراحی شوند که کمترین آسیب را به انسان وارد کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیین‌نامه 2800 و ورژن‌های جدید این آیین‌نامه بر روی نیروها فکر و طراحی شده و تمامی ساختمان‌ها ملزم به رعایت آیین‌نامه 2800 است.

وی زلزله را یک حادثه ناگوار عنوان کرد و گفت: باید آموزش را جدی بگیریم تا موقع زلزله حجم خسارت‌های جانی کاهش یابد.

هاشمی اذعان داشت: مدرسه کارخانه انسان‌سازی و هیچ کارخانه‌ای به تاثیرگذاری و ایجاد انگیزه‌های مثبت و تولیداتی که جامعه‌ساز باشد ندارد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در پایان یادآور شد: زلزله تنها حادثه‌ای است که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد و همه مردم و مسئولان باید آن را جدی بگیرند و تمرین و آموزش را بیاموزند و به دیگران آموزش دهند.

انتهای پیام/86016/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول