اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

جوانان پژوهنده ایران را به ابرقدرت تبدیل کرده‌اند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان پژوهنده به دلیل انجام کارهای تحقیقاتی، امروز ایران اسلامی را به یک ابرقدرت در صحنه بین‌الملل تبدیل کرده‌اند.

جوانان پژوهنده ایران را به ابرقدرت تبدیل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، ظهر امروز همایش دانش‌آموزی و تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده در دبیرستان فرزانگان همدان با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش، رئیس ستاد اقامه نماز استان، رئیس اداره استعدادهای درخشان استان و جمعی از مسئولان همدان برگزار شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: تنها رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، تحقیق و پژوهش است.

امیر خجسته با بیان اینکه انجام کار پژوهشی در ایران با شتاب بسیار خوبی در حال پیشرفت است، افزود: دانش‌آموزان و نخبگان ایران طی هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل جنگیدند و امروز جوانان و فرزندان شاداب و خلاق ایران در جبهه تحقیقات کار می‌کنند.

وی ادامه داد: جوانان پژوهنده به دلیل انجام کارهای تحقیقاتی، امروز ایران اسلامی را به یک ابرقدرت در صحنه بین‌الملل تبدیل کرده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در رشته‌های علمی به خصوص در زمینه انرژی هسته‌ای، رشد بالایی داشته است، تصریح کرد: فرزندان این مرز و بوم در مسیر علم و پژوهش گام‌های بلندی برداشته‌اند و به جهانیان ثابت کرده‌اند از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: ما نمایندگان مردم باید در کنار گام‌های بلندی که جوانان برای سربلندی ایران برمی‌دارند، بتوانیم بودجه خاصی را برای انجام امور تحقیقاتی آنها اختصاص دهیم.

خجسته گفت: ما در بودجه سال 93 اعتبارات بهتری برای بحث‌های تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص خواهیم داد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز گفت: رشد، توسعه و بالندگی یک کشور و جامعه مرهون تحقیق و پژوهش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم افزود: در مسایل فرهنگی، ساختار نیروی انسانی، تخصیص اعتبار و بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم که در همین راستا متولیان امر باید در رفع موانع تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید بستر و زمینه انجام کارهای پژوهشی برای دانش‌آموزان و نخبگان علمی از سوی مسئولان و پژوهندگان فراهم شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان یادآور شد: پژوهندگان در عرصه علمی باید هویت‌یابی، اعتماد به نفس و خودباوری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در این مراسم از 55 دانش‌آموز و 12 معلم پژوهنده تقدیر شد که ملاک انتخاب این دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده، کسب رتبه در جشنواره‌ها و المپیادهای علمی و همچنین ارائه طرح های پژوهشی بوده است.

در این مراسم سه مقاله از سوی دانش‌آموزان این مدرسه با موضوع «نقش سلول‌های بنیادین در درمان دیابت»، «بررسی ادبیات ایران در تقابل با ادبیات جهان» و «تأثیر و اهمیت نماز و حجاب» ارائه شد.

همچنین اقدام‌ پژوهشی معلم برگزیده و حائز رتبه برتر استان در شانزدهمین برنامه معلم پژوهنده (مجتبی مستقیمی) با موضوع، «چگونه توانستم رفتارهای اجتماعی مدرسه راهنمایی علامه حلی 1 را بهبود ببخشم» نیز برای حضار به طور کامل توضیح داده شد.

برگزاری مسابقه مشاعره با حضور هفت شرکت‌کننده و ایراد دکلمه از دیگر برنامه‌هایی بود که زینت‌بخش این مراسم شد.

انتهای پیام/89024/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول