اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

پژوهش‌ها باید تقاضا محور و کاربردی باشد

فرماندار فردوس گفت: پژوهش‌ها باید تقاضا محور و کاربردی باشد و تنها در این صورت تاثیر شگرفی در امور به جای می‌گذارد.

پژوهش‌ها باید تقاضا محور و کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم ساعتی پیش در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس اظهار کرد: پیشرفت‌های امروز کشور در علوم مختلف نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای هر جامعه‌ای تحقیق و پژوهش است و اگر به پژوهش روی نیاوریم به مرور زمان دچار فرسودگی و کهنگی می‌شویم.

فرماندار فردوس تصریح کرد: کشاورزی که امروز به عنوان محور توسعه کشور مطرح است که به شدت به پژوهش نیاز دارد و اگر به سمت پژوهش نرویم کشورهای اروپایی گوی سبقت را از ما گرفته و تولید محصولات استراتژیک ما همچون انار و زعفران را به دست می‌گیرند.

رجبی‌مقدم یادآور شد: درحال حاضر پژوهشکده قنات شهرستان فردوس فعال و پژوهشکده انار نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار اختصاص اعتبار است که در سه سال آینده سه پژوهشکده انار، قنات و پسته فردوس فعالیت خود را آغاز و کارهای تحقیقاتی را در حوزه کشاورزی انجام می‌دهند.

وی گفت: پژوهش‌ها باید تقاضا محور و کاربردی باشد و تنها در این صورت است که تاثیر شگرفی در اجرای امور به جای می‌گذارد.

فرماندار فردوس افزود: مسئولان شهرستان باید از موقعیت ویژه، وحدت و همدلی موجود بین ارکان دولتی استفاده کنند و برای اجرای امور از یکدیگر سبقت بگیرند و در حل مشکلات و جذب سرمایه‌گذار جسارت به خرج دهند.

نیاز 300 میلیون تومانی برای تکمیل پژوهشکده انار فردوس

رئیس دانشگاه فنی و مهندسی فردوس نیز از تحصیل 700 دانشجو در هفت رشته تحصیلی این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی سه انجمن علمی، شش کانون دانشجویی، یک تشکل دانشجویی و سه نشریه علمی از جمله فعالیت‌های این دانشگاه است که یک نشریه توسط وزرات خانه به عنوان نشریه برتر انتخاب شد.

علی زال‌حسینی یادآور شد: پژوهشکده قنات فردوس از سال گذشته کار پژوهشی خود را با سه گروه پژوهشی آغاز کرده است و پژوهشکده انار نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی به اعتباری معادل 300 میلیون تومان برای اتمام نیاز دارد که البته این پروژه در اعتبارات امسال گنجانده نشده است و باید برای اتمام آن اعتبار لازم اختصاص یابد.

انتهای پیام/69007/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول