اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

98 پژوهشگر برتر کردستانی تجلیل شدند

طی مراسمی در شهرستان سنندج از 98 نفر از پژوهشگران برتر استان کردستان تقدیر به عمل آمد.

98 پژوهشگر برتر کردستانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان کردستان پیش از ظهر امروز در دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی سخنانی به موضوع پژوهش و آینده‌پژوهی پرداخت و گفت: آینده‌پژوهی بر اساس تحصیل ما را به واقعیت رهنمون می‌کند.

طیب قدیمی تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که به صورت لحظه‌ای اتفاق می‌افتد ضروری است خودمان را برای آینده آماده کنیم تا دچار غافلگیری نشویم.

وی افزود: در جوامعی که پژوهش در آن جایگاهی ندارد به پیشگویی بیش از پیش‌بینی بها می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر اینکه راهکارهای در نظر گرفته شده برای آینده به طور قطع باید با گذشته تفاوت داشته باشد گفت: آینده‌پژوهی شاخه‌ای از علم و فناوری است که هم پایه‌های علم و هم فنآوری در آن وجود دارد.

قدیمی با اشاره به اینکه آینده‌پژوهی فرآیندی تصمیم‌گیر و پیش‌دستانه است اظهار کرد: در این حوزه افق‌های بلند در نظر گرفته شده و در تمامی موضوعات شکل کاربردی به خود می‌گیرد.

وی شاخه‌های مهم آینده‌پژوهی را آینده‌نگاری و کشف آینده ذکر کرد و گفت: خروجی آینده‌پژوهی پیش‌بینی، چشم‌انداز و آینده‌نگری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آینده‌نگاری از پیش‌بینی محض فراتر است گفت: این مؤلفه بر گفتمان اجتماعی متکی و در خدمت خلق و دارای چشم‌اندازهای الهام‌بخش است.

قدیمی با اشاره به شعار پژوهش و فناوری؛ کلید توسعه پایدار است، گفت: زیربنای این شعار پژوهش‌باوری است و در جامعه‌ای که باور پژوهش در آن نهادینه شود سرمایه‌گذاری‌ها هم مطمئن‌تر صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تأثیرات مفید و سودمند فرهنگی و اجتماعی که پژوهش‌باوری بر جا می‌گذارد به مراتب بیشتر از تولید مقاله‌های علمی است.

در پایان این مراسم از 98 پژوهشگر برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد اسلامی واحد سنندج، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و کردستان، مرکز تحقیقات کشاورزی استان و گروه‌های آموزشی دانشگاه کردستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/79012/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول