اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی صورت گرفت

کسب رتبه چهارم کشور در جشنواره جوان خوارزمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب دو رتبه کشوری در پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش‌آموزان خراسان جنوبی خبرداد و گفت: در مجموع خراسان جنوبی در جایگاه چهارم این جشنواره قرار گرفت.

کسب رتبه چهارم کشور در جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و دانش‌آموزان برگزیده کشوری پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی اظهارداشت: جشنواره خوارزمی از جشنواره‌های معتبر علمی است که هرساله در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از چندین ماه گذشته مقدمات حضور در این جشنواره در استان فراهم شد، تصریح کرد: در مرحله نخست 335 طرح توسط دانش‌آموزان ارائه شد.

20 طرح از خراسان جنوبی به جشنواره خوارزمی راه یافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اذعان داشت: این طرح‌ها توسط  478 دانش‌آموز دختر و پسر ارائه شده که از این تعداد 310 نفر دختر و 168 نفر پسر بودند.

وردی ادامه داد: پس از داوری؛ 20 طرح منتخب توسط 37 دانش‌آموز به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

وی با اشاره به این‌که از این تعداد دو طرح در مرحله کشوری برگزیده شدند، افزود: یک طرح با نام" تابلو فرش باران خواهی"، توانست رتبه دوم کشوری را از آن خود کند.

طرح دانش‌آموزان قاینی رتبه سوم جشنواره خوارزمی را از آن خود کرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: طرح دیگر تحت عنوان "زعفران شناساگری به صرفه " که از طرف دانش‌آموزان قاینی در این جشنواره حضور یافته بود موفق شد رتبه سوم کشور را کسب کند.

وردی متذکر شد: خراسان جنوبی در مجموع با دو رتبه ترقی، رتبه چهارم کشوری را در پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی کسب کرد.

وی متذکر شد: این در حالی است که از بین 32 استان کشور فقط 10 استان رتبه کشوری کسب کردند.

رتبه نخست دانش‌آموزان خراسان جنوبی در هندسه 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین به موفقیت‌های دیگر آموزش و پرورش خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان پایه‌های سوم دبیرستان مدارس خراسان جنوبی در هندسه رتبه نخست‌ کشور را دارند.

وردی با بیان این‌که در کنکور سال گذشته خراسان جنوبی رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است، یادآور شد: البته به دلیل این‌که خراسان جنوبی فاقد دانشگاه غیرانتفاعی است، این رتبه بدون در نظر گرفتن دانشگاه غیرانتفاعی بوده است.

وی با اشاره به این‌که تنها مشکل ما در این زمینه شرکت داوطلبان در رشته‌های هنر و زبان است، تصریح کرد: اگر این موضوع کنترل شود به طور حتم رتبه استان به دوم و سوم کشوری ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/69022/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول