اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد

آغاز طرح آموزش‌ پیشگیری از بیماری‌های قلبی در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: آموزش کارکنان دولت با عنوان پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در منطقه جنوب کرمان در حال انجام است.

آغاز طرح آموزش‌ پیشگیری از بیماری‌های قلبی در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش کارکنان دولت با عنوان پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در منطقه جنوب کرمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های عفونی عامل مرگ‌ها بودند که با اقدامات انجام شده، دیگر بیماری‌های عفونی و انگلی و گوارشی در رأس مرگ و میر قرار ندارند، افزود: با توجه به اینکه در دنیا و به تبع آن در کشور ما بیماری‌های قلبی و عروقی حدود 40 درصد مرگ و میرها را تشکیل می‌دهند در شورای عالی سلامت و امنیت غذای کشور مصوب شد که در زمینه پیشگیری آموزش‌هایی ارائه شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در این راستا نخستین گروهی که برای آموزش انتخاب شدند، کارمندان دولت بودند که با آموزش آنها این یادگیری‌ها به خانواده‌های آنها هم منتقل می‌شود و همچنین با توجه به تأثیرپذیری که سایر مردم از کارکنان دولت دارند تأکید بر آموزش این قشر است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین گروهی که در منطقه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آموزش دیدند، کارکنان فرمانداری هستند که به مدت دور روز آموزش دیدند و برنامه‌ریزی می‌کنیم، تمام کارکنان دولت در منطقه جنوب کرمان این آموزش‌ها را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: این آموزش‌ها شامل سکته قلبی، سکته مغزی، فشار خون، دیابت، اضافه وزن، تغذیه، استرس و اضطراب هستند.

محمدی با بیان اینکه این طرح زما‌ن‌دار نیست، اما سعی بر این است که هرچه زودتر افراد آموزش ببینند و خود را در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی توانمند کنند، عنوان کرد: این اقدامات پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند ورزش کردن، رعایت رژیم غذایی مناسب و ... است و هزینه آن‌چنانی هم ندارد.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها‌ جزو بیماری‌های غیرواگیر هستند و بر خلاف بیماری‌های واگیر راه مبارزه با آن راحت است در بیماری‌های غیرواگیر فاکتورهایی دخیل هستند که ناشی از عوامل محیطی، اجتماعی و فرهنگی هستند که در ایجاد و تشدید آن نقش دارند که این عوامل به دو گروه تقسیم می‌شوند یا قابل اصلاح مانند اضافه وزن، کم‌تحرکی، چربی بالا، استعمال دخانیات و ... هستند و یا مانند سن، نژاد و ...قابل اصلاح نیستند.

محمدی ابراز داشت: فاکتورهای قابل اصلاح هزینه‌ای برای فرد ندارند، اگر بتوانیم این عوامل را در جامعه آموزش دهیم و مردم آنها را به کار ببندند از 80 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود و اگر این فاکتورها رعایت شوند از بیش از 40 درصد سرطان‌ها هم جلوگیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در بهداشت آموزش رکن اساسی همه اقدامات است که ما در منطقه جنوب کرمان در بیماری‌های قلبی و عروقی این کار را آغاز کردیم و امیدواریم که این آموزش‌ها در بین همه آحاد مردم رواج پیدا کند.

انتهای پیام/80002/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول