اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردبیل:

دستگاه‌های تصفیه آب پوکی استخوان و بیماری قلبی را تشدید می‌کند

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردبیل گفت: دستگاه‌های تصفیه آب که در بین خانواده‌ها معمول و مرسوم شده عوارض شدیدی به دنبال دارد که از آن جمله تشدید پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی است که در دراز مدت عوارض آن مشخص می‌شود.

دستگاه‌های تصفیه آب پوکی استخوان و بیماری قلبی را تشدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فتح‌الله نوخواه صبح امروز در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: عده‌ای سودجو فقط برای کسب منافع خود به دنبال تبلیغ و فروش محصولات خود در بازار هستند در حالی که استفاده از این دستگاه‌ها سبب می‌شود تا املاح موجود در آب به شکل نامطلوب از بین رفته و بدن نتواند در دراز مدت این املاح را جذب کند که این حرکت سودجویانه و منفعت‌طلبانه از سوی عده‌ای با هدف فروش دستگاه‌های تصفیه آب ضرر و زیان‌ها و آسیب‌های جدی را به همراه دارد.

وی به مردم اردبیل اطمینان داد که آب شرب این شهر بهداشتی و کاملاً سالم است و اهالی به جای خرید دستگاه‌های تصفیه آب باید از آب‌های معمولی استفاده کنند که با نصب برج آبگیر در سد یامچی مشکل طعم و مزه آب نیز در اردبیل برطرف شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردبیل تصریح کرد: ما با داشتن آزمایشگاه‌های کنترل کیفی آب و کارشناسان مجربی که در این حوزه به کار گرفتیم سعی‌مان بر آن است تا سلامت آب را تضمین کنیم و مشکل و نگرانی‌هایی که در این رابطه وجود دارد با اطلاع‌رسانی و شفاف کردن بسیاری از موضوعات جلوی برخی از اخبار و شایعات نابجا و نابهنگام را بگیریم.

نوخواه یادآور شد: اگر امروز در برخی از شهرک‌ها در نیمه اول سال با افت فشار آب روبرو هستیم به دلیل جوابگو نبودن لوله‌های کم اینچ بوده است که ما در چند سال اخیر با اصلاح و تقویت شبکه‌های آب و فاضلاب سعی کردیم این مشکل را برطرف کنیم.

این مسئول با انتقاد از فرهنگ‌سازی‌های غلط در استفاده از آب‌های معدنی و بسته‌بندی شده و همچنین خرید دستگاه‌های تصفیه آب به جای استفاده از آب‌های معمولی ادامه داد: همه این تبلیغات و توصیه‌های کارشناسی در استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب بازار گرمی برای عده‌ای سودجو است و صحت آن مورد تایید نیست.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردبیل سلامت آب حاصل از سد یامچی در دسترسی مردم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نگرانی که در ارتباط با وارد شدن فاضلات و پساب‌های شهری و روستایی نیر به پایین دست سد یامچی وجود داشت برطرف شده و با برداشت آب از رقوم بالادست و احداث برج آبگیر این مشکلات رفع شده است.

نوخواه افزود: ما در حال حاضر برداشت آب را به شکل دقیق و کارشناسی و با عمق 2.5 متر انجام می‌دهیم و با توجه به وضعیت ورود و خروج منابع آبی به سد یامچی مشکلی از بابت مسائل بهداشتی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: ما در اجرای شبکه فاضلاب شهر اردبیل نیز با مشکلات اعتباری و محدودیت منابع و بودجه سالانه روبرو هستیم به طوری که در هشت ماهه امسال تنها 15 کیلومتر شبکه فاضلاب در اردبیل اجرا شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردبیل تصریح کرد: در همین مدت 10 کیلومتر شبکه جدید آبرسانی در مرکز استان اجرایی شده و کل درآمد ما از انشعابات در نیمه اول امسال 3 میلیارد و 560 میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوخواه در پایان سخنان خود گفت: در تعاملی که با شهرداری اردبیل برقرار کردیم در شتاب‌بخشی و توسعه شبکه فاضلاب قرار است حفاری‌ها و اقدامات اساسی در این حوزه با دقت نظر بیشتر صورت گیرد تا دوباره کاری را در مدیریت شهری و آسفالت‌ریزی شاهد نباشیم.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول