اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی تاکستان خبر داد

پوشش بینایی‌سنجی کودکان 3 تا 6 سال در تاکستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تاکستان از پوشش کامل و موفق پوشش بینایی‌سنجی کودکان سه تا شش سال در این شهرستان تاکستان خبر داد.

پوشش بینایی‌سنجی کودکان 3 تا 6 سال در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، بینایی‌سنجی کودکان به منظور آگاهی از سلامت چشمی جزو سیاست‌های پرکاربرد بهزیستی شهرستان تاکستان است.

بهورزان سلامت در این طرح ضمن استقرار ایستگاه‌های سلامت در سطح روستاها و نقاط شهری نسبت به سنجش سلامت کودکان سه تا شش سال شهرستان تاکستان اقدام می‌کنند.

طرح بینایی‌‌‌سنجی شهرستان تاکستان که از سوی بهزیستی از آبان ماه آغاز شده در روزهای آینده به پایان می‌‌رسد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تاکستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: طرح بینایی‌سنجی از آبان ماه به صورت سراسری برای کودکان سه تا شش سال شهرستان تاکستان آغاز شده است و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

عزیزالله رحمانی با بیان اینکه این طرح به صورت کشوری در سراسر استان‌های کشور و همین طور استان قزوین اجرا می‌شود، افزود: این طرح با اجرای مؤسسه جمعیت همیاران سلامت اجتماعی بهار استان قزوین و مجتمع شهید لشگری زیر نظر سازمان بهزیستی شهرستان تاکستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح بینایی‌سنجی شهرستان تاکستان در دو بخش دستگاه و چارت تاکنون انجام شده است که تعداد 16 پایگاه دایم در شهر و برخی روستاهای این شهرستان استقرار یافته که دو گروه سیار نیز در حال سنجش روستاهای شهرستان تاکستان هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تاکستان بیان کرد: افراد مشکوک در این طرح بعد از تشخیص اولیه به بینایی‌سنج ارجاع داده می‌شوند و در صورت تشخیص «اپتومتریست» اگر کودک بیماری چشمی داشته باشد به چشم پزشکان طرف قرارداد ارجاع داده می‌شود.

رحمانی بیان کرد: بهزیستی تاکستان بر این اساس برای افرادی که بضاعت مالی ندارند بخشی از هزینه‌های عینک، درمان و حتی چشم پزشک را می‌‌پردازد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سحر ابراهیمی و سعید رحمانی در طرح بینایی‌سنجی تاکستان با بهزیستی همکاری می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تاکستان به فعالیت مجموعه بهزیستی تاکستان اشاره کرد و آمار مشمولان سه تا شش سال بینایی‌سنجی تاکستان را 11 هزار و 708 کودک اعلام کرد.

رحمانی اضافه کرد: همچنین تعداد هفت هزار و 693 نفر مشمول در شهر تاکستان و تعداد چهار هزار و 15 نفر مشمول بینایی‌سنجی روستاهای شهرستان تاکستان هستند.

وی عنوان کرد: تعداد پنج هزار و 431 نفر از کودکان شهری و تعداد سه هزار و 147 نفر از کودکان روستاهای تاکستان تاکنون بینایی‌سنجی شده‌اند و جمع این کودکان نیز هشت هزار و 578 نفر بوده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تاکستان تعداد کودکان مشکوک معاینه شده از سوی ناظران را 324 نفر اعلام کرد و افزود: 97 نفر از این تعداد از مشکل تنبلی چشم رنج می‌بردند که برای 90 کودک تجویز عینک صورت گرفته است.

رحمانی از ارجاع 10 کودک به چشم پزشکی در تاکستان خبر داد و گفت: والدین تاکستانی باید به منظور گسترش سلامت فرزندان خود هرچه سریع‌تر به پایگاه‌های سنجش بینایی سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

این مسئول از فعالیت‌های فرمانداری، شهرداری، بخشداران، بسیج، دهیاران، شبکه بهداشت و درمان، بهورزان خانه‌های بهداشت روستاهای تاکستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/77005/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول