اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد

جلوگیری از نابینایی بیش از 270 کودک یزدی

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته با اجرای طرح سنجش بینایی، از نابینا شدن بیش از 270 کودک یزدی در آینده جلوگیری شد.

جلوگیری از نابینایی بیش از 270 کودک یزدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی‌نسب عصر امروز در جلسه‌ای با حضور جمعی از خیران استان یزد اظهار داشت: سالانه بین 2 هزار تا 2 هزار و 500 نفر به جمعیت معلولان استان یزد اضافه می‌شود که بسیاری از این معلولیت‌ها قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه نیاز به حضور خیران در بخش‌های مختلف پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی داریم، بیان کرد: سازوکارهایی برای اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم نظیر مراکز مشاوره و ... برای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی به ویژه آسیب‌هایی نظیر طلاق و اعتیاد و معلولیت‌های مادرزادی با همراهی خیران ایجاد می‌شود.

رحیمی‌نسب عنوان کرد: جمعیت قابل توجهی از معلولان استان یزد را معلولان مادرزادی تشکیل می‌دهند که کاهش چشمگیر آمار این گروه با مشاوره‌های قبل و حین بارداری مادران همچنین مشاوره‌های قبل از ازدواج و آزمایشات ژنتیک به ویژه در ازدواج‌های فامیلی امکان‌پذیر است.

وی رتبه بعدی معلولیت را مربوط به معلولیت ناشی از حوادث ترافیکی و حوادث کار اعلام کرد و افزود: این بخش از معلولیت‌ها نیز با فرهنگ‌سازی و آموزش قابل کاهش است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد: اما بخشی از معلولیت‌ها ناشی از بیماری‌هاست که در صورت تشخیص بسیاری از این بیماری‌ها، می‌توان معلولان این بخش را نیز کاهش داد.

وی از جمله بیماری‌هایی که می‌تواند به معلولیت افراد دچار شود را تنبلی چشم در دوران کودکی دانست و افزود: تنبلی چشم اگر در زمان مناسب درمان نشود، در دوران بزرگسالی کم‌بینایی یا نابینایی فرد را به دنبال خواهد داشت.

رحیمی‌نسب با بیان اینکه بهزیستی در این زمینه 17 سال متوالی است طرح سنجش بینایی را برای کودکان سه تا شش ساله اجرایی کرده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای این طرح، تنبلی چشم در 273 کودک یزدی تشخیص داده شد و از نابینایی یا کم‌بینایی آنها در بزرگسالی و پیوستن آنها به جرگه معلولان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه این طرح هر سال در آبان‌ماه اجرا می‌شود و امسال با تمدید مدت مقرر، در آذرماه نیز ادامه یافت، اظهار امیدواری کرد: خانواده‌ها با شرکت دادن کودکان سه تا شش ساله خود در این طرح، از افزایش معلولیت در آینده در استان یزد پیشگیری کنند.

رحیمی‌نسب جمعیت معلولان استان یزد را 42 هزار نفر اعلام کرد و افزود: فقط نیمی از این تعداد در بهزیستی پرونده دارند که امیدواریم دیگر شاهد افزایش آمار معلولان استان نباشیم.

انتهای پیام/2464/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول